fredag, januari 02, 2009

Välkommen 2009! :)

Så var det dags för ett nytt år igen! En kort sammanfattning av 2008 kommer här:

Året börjades med stora förhoppningar. I januari kom äntligen brevet från Karolinska, efter lång lång väntan. Nu var det snart vår tur. IVF1 inleddes i mars, men avbröts pga en spontan graviditet som sedermera slutade i missfall. På det följde sjukskrivning, "akut kris" & dessutom uppsägning från jobbet. Sommaren (& början av hösten) var tung, tung, tung... I slutet av september var det dags för IVF2, som lyckades! & året avslutades lika hoppfullt som det började.

2009. Fortfarande arbetslös. Men det skiter jag i för jag är gravid! & till sommaren hoppas vi på att det kommer en frisk liten Flempa till världen! Just nu övar jag på att säga "jag är gravid". En svår mening. Det blir så vekligt när jag säger den, så jag vågar inte riktigt, för tänk om ngt skulle hända. Men jag är gravid! & jag lovar att jag snart ska berätta det för hela världen. Eller för några iaf... ;) Jo, en sak till. 2009 innebär att jag fyller 30 oxå. 30 & mamma?? Det känns som många vuxenpoäng.

2009 hoppas jag oxå på massor av plus för alla er där ute som kämpar (det är många som drar i gång snart...)! 2009 kommer att bli ett bra år! Så är det bara!

Annars kan jag berätta att Orsa var väldigt lugnt, trevligt & precis vad jag behövde. Kallt, soligt & massa snö. Det blev lite slalom, men inte många timmar per dag. Är just nu inne i en sovperiod. Skulle kunna sova dygnet runt (& gör det nästan också). Vi gick t ex & la oss kl 21.00 på självaste nyårsafton. & det var så fantastiskt skönt! Ja, underbart har det verkligen varit.

När vi kom hem låg det en avi från posten & väntade. Jag hade nämligen i ett svagt ögonblick innan jul fått för mig att det nog var en bra idé att införskaffa en "angel sounds" så att vi kunde höra Flempans hjärta. & nu hade den alltså kommit. Så igår fick vi för första gången höra Flempans hjärtslag. En helt fantastisk upplevelse. Så idag är jag glad!

Avslutar med en magbild från i tisdags, v 15 (14+0). Midjemåttet hade ökat med 1,5 cm (totalt sen v 13 = 3,5 cm) & jag har sen v 13 gått upp 1 kg. Små små förändringar...


1 kommentar:

Pez sa...

Detmåste vara underbart att märka att magen börjar växa och veta att det finns ett liv där inne.
Detta kommer att bli DITT år!!!
Kram pez