lördag, december 27, 2008

Nu är glada julen slut slut slut...

Så är då julen över för denna gång. Eller iaf det mest hektiska stökandet & firandet. Ett skönt lugn har dragit in. & jag möter det med tacksamhet.

Julen har varit lätt hysterisk. Halva julafton firades inne i stan med makens familj. Andra halvan ute på Värmdö med pappas sida av släkten. Hur stressigt som helst. & till råga på allt så ringer pappa på morgonen - från akuten! - dit han fått åka akut pga hjärtflimmer (på själva julaftonsmorgonen!). Det var ju kul nyheter... Det var inget livshotande & vid 19-tiden på kvällen var han & frun tillbaka & vi kunde äntligen äta julmiddag. Lyckades sen hålla mig vaken till 12, men då var jag så trött att jag knappt lyckades ta mig till sängen själv. Snacka om tuff (& orolig) dag.

Juldagen sov jag. I stort sett hela dagen. Däckade klockan 12 & maken väckte mig kl 16... Kl 21.00 gick jag & la mig igen & somnade direkt. Fattar inte hur jag kan vara så trött.

Annandagen gav i oss i väg för att kolla in lite rea - men det var lättare sagt än gjort. Efter en hysterisk halvtimme i forum Nackas parkeringsgarage - som inte resulterade i ngn parkeringsplats, var vi nära att ge upp. I Farsta hade vi dock bättre tur så det blev en snabb vända där. Sen på kvällen var det kalkonmiddag med mammas sida av släkten (med min kusin som väntas nedkomma den 1a januari). Jag kämpade emot tröttheten & illamåendet & lyckades nog hålla mig trevlig iaf ett tag. Det är inte lätt när man är så trött att man bara vill lägga sig ner & gråta. & kände inte heller riktigt att jag fick ngn förståelse från omgivningen. När jag kl 21 sa att, nä nu tror jag faktiskt inte att jag orkar mer, fick jag svaret: "nåja, en stund till kan du väl gott anstränga dig...". Kul. så jag höll ut en timme till, men gjorde det verkligen inte med glädje. Tråkigt att det ska behöva vara så...

Hur som helst, imorgon bär det av till Orsa där vi stannar över nyår. Ska bli skönt att få åka lite skidor & få njuta av lite ordentligt vinter (hoppas jag).

I Orsa är det datorfritt så passar på att önska er alla ett gott nytt år! :)

1 kommentar:

Theorese sa...

Hoppas att ni har det riktigt skönt, önskar dig ett gott slut och ett Gott nytt år!