fredag, januari 30, 2009

Så sjukt häftigt!

Wow är allt jag har att säga! Så jävla häftigt!


Flempan mår alldeles utmärkt & allt såg normalt ut. H*n växer som h*n ska - 17.9 cm nu (vet inte om det var CRL eller totallängd). Det var fullt hålligång inne i magen. Flempan hoppade, sparkade, snurrade, kastade sig hit & dit, svängde med armarna... Helt klart var det party där inne. Vilken fantastisk upplevelse! I över 20 minuter fick vi följa Flempan. Vi räknade fingrar & tår (allt satt där det skulle!). Vi försökte titta på om det var en tjej eller kille, men de visade sig vara svårt eftersom Flempan vägrade vara still. Men vi såg iaf inte till ngn snopp, så vi fortsätter att utgå ifrån att det är en liten tjej (även om läkaren absolut inte ville sätta några pengar på det).

Moderkakan sitter i bakvägg, långt ifrån "utgången", så det är jättebra. & som sagt, det viktigaste av allt - Flempan mår utmärkt! Vi ska tydligen tillbaka på UL i v 32 - en undersökning som alla som gjort IVF kallas till, men som inte görs på "normala" graviditeter. Fråga mig inte varför det är så, men jag är hur som helst tacksam för alla möjligheter vi får för att titta på Flempan (vi funderar tom på att göra ett 3D-UL inom kort, men det är ganska dyrt så vi får se...).

Annars börjar jag, som alla andra, att känna mig förkyld. :( Maken har snörvlat sen han kom hem från Oslo i onsdags så det är väl min tur nu misstänker jag. Ska iaf bara ta det väldigt lugnt idag (avbokade faktiskt dagens sjukgymnastik) & försöka att njuta av gårdagens upplevelse så mycket det bara går!

Hoppas ni alla som ännu inte fått uppleva detta får komma dit jättesnart! Det var så fantastiskt!

Idag är jag genuint lycklig!

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

Åh så fin bild! Det är verkligen häftigt att få se sin lilla bebis sådär! Hoppas allting kommer gå superbra!

Kram