onsdag, januari 07, 2009

En dag på vårdcentralen...

Idag är det vårdcentralen som gäller. Har tre olika besök inbokade. Först ska jag till sjukgymnasten för att sätta ihop ett träningsprogram. Har känningar i ryggen till & från & det lär ju knappast bli bättre ju större jag blir, så lika bra att börja jobba på det redan nu.

Efter det följer ett besök hos psykologen. Vi träffas ju knappt längre & förra besöket var jag där i max en kvart. Även om livet inte alltid är någon dans på rosor så mår jag ju inte ens i närheten av så dåligt som jag mådde i somras. Visst, jag har inget jobb & det är förstås inte så kul. Men vi har pengar så att vi gott & väl klarar oss (tack vare min underbara man!) & jag har massor av saker att göra på dagarna. Jag har dessutom tid över för att ta det lugnt & ta hand om mig & Flempan, vilket är underbart! Vi har massor att se fram emot & jag är gravid (jajamensan, det är jag!)! Så på det hela taget lider jag ingen nöd. Det får lösa sig med jobb när det vill sig, på ett eller annat sätt blir det bra!

Samtidigt inser jag att det är skört & att det inte krävs mkt för att jag ska hamna där jag var i somras igen. Händer det något med Flempan blir det ett tungt fall & då är jag väldigt tacksam för att psykologen finns där.

Slutligen ska jag till barnmorskan. Då ska maken med. Det ser jag verkligen fram emot. Är faktiskt inte nervös alls idag. Underbart!

Inga kommentarer: