tisdag, januari 06, 2009

Nu spricker jag snart! :)

Tisdag idag & således går jag in i en ny vecka. Har redan hunnit till vecka 16 - fattar verkligen inte vart tiden tagit vägen. Hur som helst, av dagens bild att döma ser det ut som om jag kanske har ätit lite för mycket av det goda senaste veckan... :) Magen ser iaf ut som om den skulle spricka vilken sekund som helst. Kan kanske bero på all mat jag tryckte i mig igår (kalkonmiddag hemma hos pappa + fru), det är makens teori iaf. Eller så har Flempan tokväxt senaste veckan. Det lär väl visa sig inom kort om jag bara är svullen, eller om det är Flempan som ligger bakom denna kalaskula...



Jag har iaf bara ökat 0,3 kg sen förra veckan, men magmåttet visar på + 2,5 cm. Hoppas verkligen att det är Flempan. Större mage innebär ju att det blir mer verkligt för mig, att Flempan verkligen finns där inne.

Jag är gravid, jag är gravid, jag är gravid! På riktigt! Snart måste jag väl inse det ändå...

2 kommentarer:

zygoten sa...

Klart det är Flempan som tar sin plats:) Ser så härligt ut, jag längtar och hoppas att jag också kommer dit. /Kram z

Allt om R! sa...

Hej!
Trevligt att läsa lite på din blogg och roligt att få läsa andras tankar om graviditet.

Jag känner igen det där med att undra om det verkligen är bebisen eller all den där maten man har ätit - det är nog hälften hälften :)

/ Åsa