torsdag, januari 08, 2009

Båda två mår bra! :)

Dagen på vårdcentralen gick finfint. :) Ska tillbaka till sjukgymnasten på måndag för att sätta ihop ett träningsprogram som jag ska göra hemma. Har en del krämpor, som ont i ryggen & axlarna, till & från & hon trodde att det beror på hur jag tidigare har mått. Iom allt som har hänt med IVF:er, missfall, sjukskrivning & arbetslöshet så har jag ju mått rent ut sagt fördjävligt. När man mår dåligt tenderar kroppen att spänna sig. & så nu när jag mår bättre så slappnar kroppen av & släpper fram alla smärtor & spänningar som jag gått & burit på. Rätt logiskt faktiskt. Sen är jag ju ganska (väldigt!) otränad också, & det gör ju sitt till, så måste verkligen försöka få i gång kroppen igen. Japp! Det måste - & vill jag!

Att jag mår bättre tyckte även min psykolog, som nu inte vill träffa mig mera "det vore slöseri med bådas tid". & så känner nog jag också. :) Han bad mig maila honom framöver & berätta hur det går (för att han är nyfiken...), men poängterade också att jag, om jag skulle börja må sämre igen, bara behövde lyfta luren! Känns skönt att veta.

Besöket hos barnmorskan gick också jättebra. Jag behövde inte lämna några prover eller mätas utan vi pratade mest om hur det gått. & sen klämde hon på livmodern & så fick vi lyssna på Flempans hjärta. Min livmoder växer så det knakar (så ja, kalaskulan beror på Flempan...) & är nu uppe under naveln. Den växer tydligen mer på höger sida, så jag kanske får en sned mage! Det vore väl något! ;)

Flempans hjärtslag låg på 150, vilket var exakt där det skulle ligga. Så allt är bra så här långt. Nu väntar det stora ultraljudet som ska utföras på Södersjukhuset. Vi har fått en tid, som inte passar & jag ska ringa dit, ganska exakt nu, för att försöka boka om den.

Efter att ha fått en upptagetton i mitt öra i 30 långa minuter lyckades jag tillslut komma fram till deras telefonkö. & efter ytterligare en stunds väntan har jag nu en tid på SÖS, torsdagen den 29 jan. Om exakt 3 veckor! Hoppas de går jätte, jättefort!

4 kommentarer:

Pez sa...

Härligt att allt är bra med er båda!!!

Theorese sa...

Härligt att ni inte behöver varandra mer du och psykologen, men ändå bra att han finns nära till hands om det skulle behövas!!

Du har en liten nominerign i min blogg idag!

Anonym sa...

Hej,

jag har lämnat kommentar här förut, till inlägget "En räka på 19 mm!" (22/11, 20:16). Då blev jag bara "anonym", men jag heter också Hanna.

Jättekul att du fått lyssna på hjärtat nu, jag är i v16d1 idag och jag har inte hört något konkret sen v13d3 då vi fick lyssna på hjärtat. Så jag blir lite nervös, men jag troooor faktiskt att jag har börjat känna sparkar (hoppas att det är det, det känns inte som något annat, så det är goda chanser att allt är bra med min plutt också).

Rutinultraljud den 29/1, det MÅSTE se bra ut då, jag vet inte vad jag gör annars. Jag behöver definitivt psykolog då.

Lycka till.
Kram, Hanna

Hanna sa...

Hanna: stort lycka till till dig också! Hoppas det är sparkar du har börjat känna - jag längtar verkligen men har inte känt ngt än.

UL den 29e... Ja då har vi UL samma dag! :) Hör gärna av dig & berätta hur det gått! & hoppas att dagarna dit går fort! :)

Kram kram!