onsdag, januari 14, 2009

Satans smärta!

Det är illa. Min axel har pajat totalt. Tidigare har jag haft ont lite då & då, främst när jag legat ner. Smärtan har varit jobbig, men uthärdlig. Framförallt har den gått att lindra genom att byta ställning. Men igår kväll - antar att det beror på de övningar jag gjorde på sjukgymnastiken(?) - var det katastrof. Jag hade ont redan innan jag gick & la mig. & smärtan blev bara värre när jag lagt mig. Tog 2 värktabletter, som inte hjälpte ett dugg. & smärtan bara tilltog. Det fanns ingen ställning där det inte gjorde ont. Det var fruktansvärt! & så dessutom, min fina make kom hem från London strax innan midnatt - han skulle bara packa om väskan, sova ett par timmar för att sedan sätta sig i en taxi igen kl 4.30 imorse & åka vidare (förstår inte hur han orkar). & när han kommer hem ligger jag & gråter hysteriskt. Det gör så ont så jag håller på att kräkas. Som att göra en rotfyllning utan bedövning kan jag tänka mig (men jag vet verkligen inte). & så får jag ångest för att jag vet att han MÅSTE sova iaf ett par timmar. Nej, det var verkligen katastrof!

Jag grät mig så småningom till sömns & när jag vaknade vid 6-tiden av smärtorna så hade maken så klart redan åkt. :( Nu sitter jag här & vet inte vad jag ska ta mig till. Har fortfarande ont, men det är bättre. Har dock aldrig haft ont dagtid förut så jag antar att smärtan lär komma tillbaka med samma styrka i natt... Jag bävar! Sjukgymnasterna har telefontid i efm, så jag vet inte om jag ska ringa dit då & försöka få kontakt med min sjukgymnast. Fast vad kan hon egentligen göra? Jag har berättat om smärtan i mina axlar (ibland gör det ont i båda) & hon har förklarat att det finns mkt nerver där & att det är svårt att göra ngt åt saken. Känns som det kanske är en naprapat som jag borde träffa? De är väl duktigare på sånt? För sjukgymnastens övningar har ju uppenbarligen bara gjort saken 100 resor värre...

Orkar inte det här!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej en ide kan vara akupuktur det finns många bra i stockholms området.
lycka tillmuluri
/G