fredag, december 12, 2008

Några visdomsord från en 14-åring till en 30-åring

Det har verkligen vräkt ner hela morgonen. Har en hysterisk katt som inte tycker det är roligt med regn (den lilla adhd-katten som opererades förut har nu blivit så bra att han får gå ut igen). Han sitter & ylar & krafsar på altandörren & vill ut. Men så fort jag öppnar så inser han att det är blött & vill inte alls gå ut. 10 sek senare har han glömt att det är blött & börjar om igen. Jag håller på att bli tokig! Är iaf lycklig över att mina 2 trötta tjejkissar (som ju är lite äldre) har insett att livet är som skönast snarkande i varsin fåtölj. Tack!

Igår var jag inne i stan & träffade min gamla bästis på mellan- & högstadiet, Linda. Vi tappade kontakten när vi började på olika gymnasieskolor & vi har faktiskt inte träffats på nästan 15 år! Innan dess var vi oskiljbara i många år! Konstigt hur det kan bli.

Saken är den att vi i slutet av 9:an gjorde en typ av tidskapsel. Vi skrev varsitt brev till oss själva (8 A4!) som vi skulle läsa när vi är gamla & grå - dvs när vi fyllt 30 (hahaha! Så jävla skönt att man trodde att livet skulle vara förbi vid 30!). Vi hade lagt ner foton på oss själva & på de olika objekten för vår aldrig sinande kärlek. Vi hade också skrivit andra dokument om olika teman som var aktuella då som vi klippt i tu & sparat varsin del i varsitt kuvet som absolut inte fick öppnas innan vi fyllt 30. Bl a hade vi skrivit ett avsnitt om Johnny Depp "vår tids snyggaste skådespelare". Vi funderade över om han skulle vara lika snygg när vi var 30, med tanke på att han då skulle vara en gammal gubbe (på 45 år...)! Haha! Så kul!

Hur som helst, min kompis fyllde 30 i somras (jag har hoppat över en klass & fyller inte förrän nästa år) så då kontaktade hon mig & frågade om vi skulle träffas & öppna breven. & det är baske mig bland det roligaste jag gjort på många år!

Några visdomsord från en 14-åring till en 30-åring:

"Att ragga är det roligaste som finns! Hoppas du inte tappat det intresset!"
"Den perfekta killen är 17 år. Det måste vara den mest perfekta åldern! Typ alla snygga killar är 17 år!"
"Hanna, om du har barn, lova att låta dem ha kul. Överbeskydda dem inte! Ge dem en bra uppfostran (haha!)!"
"Jag hoppas att du har levt livet & du har haft ett riktigt roligt & lyckat liv!"

Så jävla skönt! Men jo, jag kan nog säga att haft ett roligt & lyckat liv (hitintills!) & levt livet, ja det har jag verkligen gjort! & många av de drömmar som jag som 14-åring hade har faktiskt slagit in - så jag hade ganska rätt ändå.

Nej, det var hur roligt som helst! Nu ska jag verkligen se till att vi inte tappar kontakten igen!

Hanna & Linda - best friends 4-ever!
1994.03.18

1 kommentar:

Sara sa...

Åh vad roligt sånt är, man såg ju lite annorlunda på livet när man gick på högstadiet.:) Jag tror jag har ett sånt brev också någonstans som ska öppnas vid 25. Får nog se till att rota fram det tills dess..
Ha en bra dag. Kram