torsdag, december 04, 2008

Morgonstund har guld i mun!

I morse drömde jag en väldigt otrevlig dröm. Det var IVF på löpande band & det var bråttom för det var många som skulle hinnas med. & allt gick visserligen bra, men när det var dags för att föda så såg de på ultraljudet att det inte var en bebis som låg i magen utan en exakt kopia av min lätt övergödda matberoende tjejkisse kallad "Tjock Tjock". Hon väger väl närmare 10 kg... & när de väl fått ut henne (med kejsarsnitt så klart!), med förklaringen "bor man med många katter kan det påverka hormonerna & då kan det bli så här" så började jag störtgråta! Jag ylade att jag inte ville ha henne för att jag redan har en likadan, men det var bara att åka hem från BB utan ngn bebis, men med ytterligare en Tjock Tjock...
.

Här vaknade jag, i tårar, med en hungrig tjejkisse på huvudkudden som ylade & jobbade hårt för att väcka mig för att få frukost. Min kära make är nämligen i Tjeckien & hon är van att få mat kl 6.15 när han går upp, så det var bara att torka tårarna & bege mig ut i köket... Underbar start på dagen! :)

3 kommentarer:

Sara sa...

Haha, förlåt att ja skrattar, men vad komiskt det lät.
Jag har en likadan som "Tjock tjock", men hon går under namnet Paddan. :)
Hoppas dagen känns bättre när tårarna är torkade.
Kram

Sara sa...

Ja, katt skulle man verkligen vara. Måste vara ett gott liv att leva.:)

Pez sa...

Ja, drömmar kan verkligen vara egendomliga. Fattar inte att de ofta känns så verklige precis när man vaknar!
Kram