tisdag, december 02, 2008

Fantastiska MVC!

Så var det avklarat! Första besöket (av förhoppningsvis många...) på MVC gick galant! Världens gulligaste barnmorska som verkligen tog sig tid - var där i 1 1/2 timme. Blod- & urinprov. Alla värden normala förutom lite lågt järn så får börja med tabletter per omgående. Säkert bra mot tröttheten, men mindre bra för min stackars mage. Fick kliva upp på vågen (även om jag nog helst hade sluppit den vetskapen) & sen svara på en massa massa frågor.

Underbara barnmorskan frågade om jag vill göra ett ultraljud i början av v 13, när risken för MF avtagit, för att kolla att allt är ok. Ehhh... JAAAAAAA!!!! Så då bokade hon in en tid hos läkaren om 2 v & jag behövde inte ens ta upp det! Jag har hört från andra att det är mer eller mindre omöjligt att få göra ett ultraljud innan v 18 i Stockholm, men det kan ju vara så att lilla Värmdö kommun (med blott 400 bebisar om året) är lite givmildare. Hur som helst väldigt skönt! & den 7 e januari, i v 16, bokade hon in en tid för att lyssna på hjärtat. & i v 18-19, stora ultraljudsundersökningen!!!

Vågar inte riktigt tänka så långt, men är fantastiskt tacksam över att hon inte bara skickade hem mig med ett "ta hand om dig så ses vi i v 18!". Idag känner jag mig väldigt väl omhändertagen & väldigt glad! :)

4 kommentarer:

Sara sa...

Åh vad roligt gumman. Skönt att du inte hamnade hos någon stressad surkärring som inte tar oron som ändå alltid finns där på allvar.
Lycka till med allt nu, håller tummarna för en fin julklapp om två veckor.
Ta hand om dig,
Kram Sara

Pez sa...

Det måste kännas härligt!!
Ta hand om knodden i magen nu, lite "hårt" i magen får man stå ut med hehe....

Jessica sa...

Så skönt att bli bra bemött!
Är så glad för din skull, att du har kommit så här långt.

Här är det fortfarande rökfritt som gäller och det är faktiskt inte särskilt svårt längre. Jag ska INTE röka mer, måste jag dock intala mig själv mellan varven och påminna mig varför.

Anonym sa...

Oh vad mysigt att allt gick så himla bra på MVC. Jag har fortf skräck för att gå dit, men jag vill så klart veta så att allt är bra och så. Så himla skönt för er att ni blev så väl bemötta. KRAM från Jenny och Lille Skrutten.