tisdag, december 16, 2008

Inget ultraljud... :(

Där satt man i väntrummet & var nervös. & så när jag väl fick komma in så började läkaren med att säga att ngt ultraljud, det skulle det inte bli, för det kan vara riskabelt för fostret & det är bara onödigt! Istället gick vi igenom svaren på de frågor barnmorskan ställde till mig vid inskrivningen (dvs hon bara läste högt det som stod i min journal & jag svarade ja). Inget nytt alltså. Sen sa hon att hon, därför att jag gjort en IVF, vill ha täta kontroller med mig. Jag undrade varför - för enligt fertilitetskliniken så finns det inga fler risker för att jag blivit gravid via IVF. Men hon menade att det är rutin på denna MVC att följa "IVF-patienter" noggrannare. "Du får nog vänja dig vid att det blir en hel del spring hos mig!" Hm... Ja, okej, det är väl bättre än att de inte bryr sig alls, men, det här besöket hade jag definitivt kunna vara utan. Om jag ska springa där så bör det väl ändå finnas en anledning? Jag var där i knappt 10 minuter & det gav verkligen inte mycket (mer än att hon läste upp min journal för mig)...

Jaja, ska hur som helst försöka låta bli att oroa mig mer nu. Vi ska till barnmorskan & lyssna på härtat den 7e januari så fram till dess (om inget annat händer) så tänker jag försöka ställa in mig på att jag är gravid & att Flempan mår bra!

Go Flempan!

Förresten - tänkte det kunde vara dax att börja hålla koll på magen. Om Flempan mår bra så lär den väl förhoppningsvis växa lite framöver. :) Det mesta av "bulan" är nog bara bilringar & svullna tarmar, men vi får se om de händer ngt till nästa vecka.
.
Alltså, mage v 13 (12+0):
.

Ps. Köpte faktiskt ett par mammabyxor igår innan intervjun. Kan ju inte stänga ett enda par av mina byxor. Har haft dem hela dagen & de är supersköna! Tror att jag kommer hålla fast vid mammabyxorna för alltid! Snygga jeans som känns som mjukisbrallor! Det kan knappast bli bättre! :)

1 kommentar:

zygoten sa...

Hej Hanna! Stort tack för din kommentar på min blogg. Det var precis vad jag behövde höra. För dig har det ju gått bra ser jag. Lycka till den 7/1! / z