tisdag, december 09, 2008

v 12 (11+0) Sjukgymnastik för gravida

Idag har jag varit på sjukgymnastik för gravida. Ett infomöte som alla gravida i kommunen uppmanas att gå på så tidigt som möjligt i graviditeten. Det lät viktigt enligt barnmorskan. Så då gick jag väl dit då. Med viss tvekan. För jag är ju inte gravid på riktigt ännu. Bara lite låtsasgravid, som ev skulle kunna visa sig vara på riktigt. Så småningom. Kanske.

Så känns det iaf ibland. Att det bara är på låtsas.

Hur som helst så var det ett informativt möte & jag vet nu allt om bäckenbottenuppluckring, knipövningar & foglossning & annat nyttigt. Har också fått konstaterat att jag (liksom de flesta tjejer) har en kass hållning & att det är därför som jag redan nu har ont i ryggen. Så ska tillbaka i början av januari för ett individuellt möte där vi ska sätta upp ett träningsprogram. Fram till dess ska jag jobba med min hållning. Det blir inte lätt.

Hoppas verkligen att jag i januari är gravid på riktigt & inte bara på låtsas! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du kikade in på min blogg. Klart du är gravid på riktigt! GRATTIS! Mmm det var mycket i din om min historia som liknar varandra. Härligt att veta att man inte är ensam. jag ahr lagt till din blogg som länk på min, hoppas det är OK... Ett sånt möte som du gick på, borde alla ha. Min BM sa bara att jag kunde läsa på anslagstavlan om vad som var på G. Jag hoppas att jag oxå får gå i nån slags grav. gympa framöver, det lär ju behövas.