fredag, december 05, 2008

Funderingar

Hektisk dag idag. Massa ärenden att fixa & sen avslutningsvis ett besök hos psykologen. Vi träffas inte så ofta längre, bara kanske var 5e vecka eller så, men det är ändå skönt att få prata av sig lite. Jag är ju inte ledsen längre, som jag var i somras, men det är mkt som händer & mkt som kan hända...

& så har jag hämtat ut kläder & stövlar som jag beställt (är man lat så är man). Flera par tajts & långa tröjor. Välbehövligt om jag säger så, med tanke på att jag inte kan stänga mina byxor pga min svullna mage... & mina Hush Puppies! Fina, sköna, mjuka stövlar... Bra dag idag! :)

Annars kan jag rapportera att det igår ringde från ett företag som ville träffa mig ang ett jobb som marknadsassistent. Fantastiskt kul! Det har tyvärr inte hänt så mkt på jobbfronten på senaste tiden. Men det är jobbigt också. Jag vet ju liksom att de inte vill anställa ngn som ev ska på mammaledighet i juni. Så då måste jag ljuga. & vad säger man om sjukskrivningen jun-oktober. Ljuga där med & säga att jag "bara" varit arbetslös & inte nämna sjukskrivningen...? Sjukt svårt det här. Jag gillar verkligen inte att ljuga. Brukar alltid vara väldigt rak & säga hur saker ligger till, men i det här läget vet jag verkligen inte. Några tips?

Nej nu ska jag bädda ner mig i soffan med lillkissen & invänta "på spåret". Händer inte mkt här om jag säger så, i synnerhet inte iom att maken är bortrest (kommer inte hem förrän mitt i natten).

Trevlig helg på er alla! :)

Inga kommentarer: