måndag, december 08, 2008

Piffad till tusen...

Just nu skulle jag ha varit på väg till bussen för att åka till stan på arbetsintervju. Piffad till tusen. Håret är stylat. Perfekt sminkad. Har ny parfym mig - en present från maken som ju var bortrest hela förra veckan. Har vänt ut & in på garderoben för att hitta en outfit som jag kommer i & som sitter ok. & hittade till slut en svart kjol & en tröja som faktiskt sitter riktigt bra. Har trotsat tröttheten & gått upp tidigt för att hinna med. Har tom trotsat illamåendet & ätit en banan & 2 clementiner för att vara pigg på intervjun. Känner mig för en gångs skull riktigt snygg! & redo för att ge dem en match. Har precis fått på mig stövlarna när mobilen ringer... & det är personen som jag skulle träffa som ringer för att meddela att han är sjuk & att vi måste ta intervjun ngn annan dag... Så här sitter jag - piffad till tusen & undrar vad jag ska göra nu??

Hur som helst, helgen har varit lugn & skön. Det blev en lång sovmorgon på lördagen med tanke på att mannen kommit hem mitt i natten. Dagen tillbringades sedan i diverse affärer. De flesta julklappar är nu avklarade, men har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa till mannen. Svårt det där.

Andra advent firades i Vattholma utanför Uppsala med bekanta. Det var julmarknad & sen fika & middag. Väldigt trevligt. De har 3 barn mellan 6 & 12 & det var full kalabalik hela tiden. Bråk & skrik & tårar hela eftermiddagen... Är det det som väntar oss...? :)

Mamman är barnmorska så det blev så klart en del "symptomsnack". Hon är av den bestämda åsikten att det bara är dumt att göra UL i v 13 eftersom det bara "invaggar en i falsk trygghet". Hon menar att även om man ser ett hjärta slå så betyder inte det att barnet mår bra utan man måste vänta till v 17-18 innan man kan se. Jag vet inte jag. Att se att ett hjärta slår i v 13 kanske inte är ngn garanti för att allt kommer gå bra, men för min del känns det ändå bättre än att behöva vänta till v 18...

Nä, nu ska jag ta mig en funderare över vad jag ska göra med denna dag...

Inga kommentarer: