torsdag, november 06, 2008

Nojig!

Blir så trött! Hade verkligen lovat mig själv att inte noja över missfall. Det är klart, att oroa sig lite är förstås oundvikligt, men jag hade tänkt försöka njuta så gott det går över plusset, oavsett hur det slutar. & det har gått ganska bra. Jag menar, jag har mått kasst, men jag har glatts av det! Men så igår vaknade jag upp & fick för mig att jag skulle göra ett gravtest. Fråga mig inte varför, men jag antar att jag ville bekräfta att jag är gravid. Så jag gör testet (ett sånt billigt test som jag har typ 20 st kvar av) & självklart så är strecket något svagare än det var när jag senast testade för kanske en vecka sedan. Jag gör ett nytt test & även det är lite svagare än tidigare. Inte så att det är svagt, men förra veckan var det jättestarkt & det var det inte nu. Så nu har mina nojor dragit i gång på fullaste allvar.

Tilläggas kan att jag även hade väldigt ont igår. Det gjorde ont i nedre regionen på ena sidan & liksom strålade ner i ljumsken. Det gjorde väldigt ont. I stort sett hela dagen. & håller i sig även idag. Detta tillsammans med en odefinierbar smärta som rör sig runt i magen. Så nu är jag så sjukt, sjukt orolig att någonting är fel!

Jag mår fortfarande illa. Brösten värker som satan. Magen är helt katastrofalt dålig. Jag har just nu ingen aptit alls & jag klarar inte av att äta - & framför allt inte att laga mat. Åkte & köpte en micro & en massa micromat i måndags för jag insåg att jag inte skulle få ngt i mig alls annars (maken är bortrest denna vecka typiskt nog). Jag blöder inte. Alltså inga tecken mer än ett svagare test & ont i magen. Vilket för mig är illa nog. Så nu sitter jag i valet & kvalet. Ringa fertilitetsenheten & fråga & försöka tjata mig till att få komma tidigare? Eller försöka släppa min noja & tänka på annat?

Jag tror att jag avvaktar morgondagen, men är jag lika orolig då så ringer jag, även om jag vet att de inte kommer att ta min noja på ngt större allvar (eftersom det är en noja & inget annat!).

Varför var jag tvungen att göra det där testet? Varför?

Inga kommentarer: