torsdag, november 13, 2008

Det kanske, kanske finns mirakel?!!

Flempan lever!! Det är helt skadat!! Titta!!


Jag åkte till sjukhuset utan några förväntningar eller ens förhoppningar. Kände mig bara helt tom när jag satte mig ner & förklarade läget. Att jag visste att det var kört. & läkaren höll med. Det lät ju inget vidare, men först ville hon kolla. & så sa hon orden:
.
"Ja, det verkar ju inte helt normalt. Fostersäcken är platt... Det ska den inte vara. & man kan se att det har varit en blödning i moderkakan, det är den lilla mörka fläcken brevid fostersäcken."
.
Jag blev inte förvånad. Jag visste ju redan.
.
"Men... Vänta... Jag ser ett foster! & jag ser tydligt ett litet hjärta slå. & gulkroppen är normal. Ja, allt ser normalt ut förutom att fostersäcken är lite platt."
.
Say what????? Lever Flempan????
.
Jo, tydligen så har jag haft ett påbörjat missfall, som Flempan har överlevt (ännu så länge, måste jag tillägga). Det kan tydligen hända att missfallet stannar av & graviditeten kan fortskrida normalt efter det. Läkaren förklarade att Flempan har över 50 % chans att klara sig. Men det finns ju inga garantier förstås & missfallet kan ju fortsätta...
.
Jag frågade om varför symptomen i stort sett försvunnit & varför testet visade typ noll? Hon förklarade att det kan gå upp & ned i en graviditet & att jag antagligen visade alla tecken på ett missfall eftersom jag ju höll på att få ett missfall... Så nu har jag lämnat blodprov. Risken finns ju att HCG-nivån är för låg, men att Flempan inte har uptäckt det ännu. De skulle försöka ringa i efm & meddela resultatet, men tror knappast att de hinner. Så får fortsätta våndas en stund till. .
Men det finns hopp! Världens bästa födelsdagspresent till underbara mannen! :)
.
Ps. Blogger vägrar visst fatta att jag vill ha mellanrum mellan raderna, därav punkterna... :)


2 kommentarer:

Theorese sa...

Så alldeles underbart! Fortsätt att hoppas, Flempan är en liten kämpe!!

Jessica sa...

Heja Flempan!