fredag, november 21, 2008

En räka på 19 mm!

Igår var det dax för VUL nr 2. Om jag veckan innan varit helt uppgiven, så var jag faktiskt ganska lugn igår. Kände mig inte speciellt orolig. Har känt mig väldigt gravid (dvs mått kasst & bölat) hela veckan så jag trodde faktiskt att Flempan skulle må bra... & det gjorde h*n. :)

Läkaren (en trevlig kvinna som jag aldrig träffat förut - räknade ut att jag under den här IVF-en måste ha träffat minst 6 läkare. Bara en har jag fått träffa 2 ggr... Jaja, så kan det vara.) sprack ut i ett leende & utbrast: "titta en liten räka!".

Snacka om att det var skönt att höra! 19 mm lång, vilket är helt normalt. Allt såg dessutom kanonfint ut & Flempan är inte alls platt längre. :) Hon kunde fortfarande se spår av att det varit en liten blödning tidigare & sa att jag antagligen kommer få en blodig flytning framöver & att jag inte ska oroa mig för det (jo tjena!).

Så nu är det bekräftat. Jag är gravid , 8+3 idag. Beräknad förlossning är den 30e juni. Nu ska vi inte ta ut ngt i förskott, men det är ändå väldigt skönt att ha kommit så här långt (längtar bara till slutet av v 12 då jag förhoppningsvis kan andas ut ytterligare). Hon sa dessutom att det är helt ok att flyga (blödningen till trots) vilket jag varit lite orolig för, så nu bär det av till Paris på romantisk långweekend nästa vecka! Helt underbart!

Läkaren avslutade med att skriva ut lite info till MVC & sen tackade hon för den här tiden & önskade mig lycka till... & tänk om det verkligen är så. Att vi inte behöver åka dit ngn mer gång. Att det bara blir MVC from nu... Ja, vågar inte riktigt tänka så långt. Det kändes dessutom lite läskigt att gå därifrån, jag menar jag har ju alltid kunnat ringa dem med minsta undran & har alltid blivit tagen på största allvar. Men läkaren sa att om det skulle hända ngt mer de närmaste veckorna (inte tänka så!) så kunde jag vända mig till dem ändå om det kändes tryggare. & det gör det ju. Fast det kommer inte att hända ngt. Ingenting alls! Så måste det vara.

Nu ska jag ringa till MVC!!! :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick världens konstigaste bemötande på MVC! "Hej, jag heter Jenny och jag är gravid och då ska man tydligen ringa till er?". "Är barnet önskat?", är den första fråga jag får!!!!!!!!!!!!!! Jag blev helt stum och vet faktiskt inte hur lång tid det tog innan jag svarade att det var ett väldigt önskat barn. Och jag som är "van" vid att bli ompysslad till 1000 på IVF kliniken... Vilken konstig start det blev. Tog väldigt illa vid mig. Hoppas att ditt första samtal blir bättre. Kram från Jenny.

Theorese sa...

Så alldeles underbart!!!

Sara sa...

Grattis, gud va roligt!
Vi är i samma sits som ni, men har inte kommit någon vart än.
Håller tummarna för er och önskar er lycka till, kommer fortsätta följa er!
Kram Sara

Sara sa...

Hej igen,
Ska jag vara helt ärlig vet jag inte riktigt hur lång väntetid det är. Vi håller ju på med utredningen fortfarande, och min sambo har tagit ytterligare prover. Ska tillbaks i mitten av januari så då får vi se vad dom säger, men tror att det mesta går relativt fort här då vi dels går privat och dels bor i en liten stad.
Har tyvärr en väldigt förvirrad läkare så ibland hänger man inte riktigt med. :)
Ska försöka njuta av julen och ha det trevligt så tar vi nya tag nästa år.:)
Kram kram

Pez sa...

Jag blir alldeles tårögd när jag läser ditt inlägg. Trots din förståliga oro så måste det kännas helt underbart att säga tack och hej till IVF-kliniken och få komma till MVC. Njut nu!!!!
Kram Pez

Anonym sa...

Hittade din blogg via finnjonnas, jag har BF 28/6 2009 så vi får nästan tvillingar....

Jag har två missfall bakom mig och känner så väl igen mig i din "nojighet". Jag tror att jag får missfall flera gånger om dagen.

Hoppas hoppas hoppas att det går bra för både dig och mig den här gången.

Kram.

Anonym sa...

Är gravid i V6 o läste din blogg, började böla på en gång(dessa grav.symptom) Är sååå glad för din skull!!!!