fredag, november 14, 2008

61 500!!!

Knappt sovit en blund i natt. Legat & vridit mig & drömt mardrömmar om att barnmorskan skulle ringa & säga att HCG-nivån är för låg. För låg för att Flempan ska kunna överleva. Har varit uppe & pinkat 3 ggr. Nervös, orolig, svettig & ont om plats, så kan man beskriva min natt (den tjocka kattjejen - som går under smeknamnet Tjocktjock - tyckte nämligen att matte behövde massa kärlek, så det har varit trångt i sängen om jag säger så.). Tjocktjock har också den egenheten att hon snarkar - värre än maken! Lägg därutöver till vår lilla kattkille som satt i sin bur & ylade & var olycklig så förstår ni kanske att natten har varit allt annat än behaglig.

Nu till det väsentliga. Kl 9.26 ringer telefonen. Jag blir så nervös att jag för en kort sekund överväger att inte svara. Men jag måste ju veta. Så jag svarar. & supertrevliga barnmorskan ber mig vänta medan hon går in i ett annat system för att kolla provsvaret. Sen kommer det:

"Hmmm...." En antagligen kort paus följer, men för mig känns det som flera minuter. "Ja, jag vet ju inte hur långt gången du är så jag kan ju inte säga varken bu eller bä." Jag svarar att jag är i v 8. "Ja, då skulle jag spontant säga att det är ett högt värde. Det är på 61 500. Vad sa läkaren att det borde ligga på?" & där kunde jag andas ut igen...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Var det enda jag kunde tänka. Läkaren sa nämligen att man i v 8 ska ligga mellan 10 000 & 55 000 & att om jag låg under eller runt 10 000 så finns det anledning till oro. Men 61 500!!! Det är ju jättehögt!! Barnmorskan gick i väg & pratade med läkaren & sa sen att det inte finns ngn anledning till ytterligare ett test (för att se om det stiger) utan att vi avvaktar till VUL:et på to nästa vecka.

Så nu ska jag verkligen försöka låta bli att oroa mig, & bara glädjas över att Flempan fått en andra chans! Det är verkligen helt skadat! Det fanns inte på världskartan! Jag hade verkligen inget hopp alls om att Flempan skulle leva.

Även om jag har ont (vilket jag har) ska jag inte låta det oroa mig. Jag har ju haft ont hela tiden så det kan inte vara ngn fara (om det inte gör så ont som det gjorde i to-fr i förra veckan, för då var det katastrofläge). & de där billiga testen från nätet ska jag kasta & aldrig mer använda! Hur fan kunde det visa nästan noll när HCG-värdet låg över 60 000? Fattar verkligen inte.

& jag ska verkligen försöka att inte analysera varför alla graviditetssymptom nästan försvunnit. Det är som det är. För övrigt mår jag faktiskt väldigt illa idag... Haha!

Lilla lilla platta Flempan! Kämpa på nu! Du fixar det här! Trots blödningen i livmodern! Snälla!!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Så roligt!

Pez sa...

Hej!
Jag är säker på att det kommer att gå vägen. Det är din tur nu!!
Vilken fin blogg du har!!
Nästa vecka ska jag påbörja ivf-jag är skitnervös...
Kram Pez