fredag, april 24, 2009

Vilken dag!

Är inne & svalkar mig lite för att inte dö av värmeslag... Termometern på altanen är uppe i 45 grader & eftersom vår tomt är omringad av berg är det i stort sett vindstilla för jämnan. På somrarna är vi evinnerligt tacksamma över den tidigare ägare som byggde poolen för utan den går det inte att vara ute. Men den är inte badbar än så klart... & det är dessutom den jag håller på & fixar med ute på altanen. Vi har nämligen beställt en ny liner (då den gamla spruckit). Så att få ordning på poolen är helgens projekt. Plus att vi ska sätta potatis! Vi gjorde i ordning landet förra helgen & rensade upp bland jordgubbarna & satte de allra tidigaste potatisarna. & nu ska alltså resten i jorden! :) & imorgon ska vi också till mina föräldrar & hjälpa dem sätta upp en ny markis & så grilla. Åh vad jag älskar den här årstiden! & den här värmen gör ju att de blir ännu härligare - rena medelhavsklimatet på vår altan! :)

& ikväll blir de premiärbesök på Stadion för den här säsongen då mitt älskade djurgården möter Brommapojkarna. Har inte varit på ngn match ännu i år, för maken har tyckt att det varit för kallt för mig. Men ikväll ska jag äntligen få gå på fotboll (utan att dricka öl! ;))! Nu har ju inte djurgården inlett säsongen speciellt bra, så har inte alltför stora förhoppningar... Eller jo, det är klart att jag har det! Den häre matchen tar de hem lätt som en plätt!

Nu ska jag ut i solen en stund innan det är dags att "piffa" mig & bege mig mot stan! Upptäckte dessvärre att jag inte kommer i min matchtröja, så det här blir första matchen på 10 år som jag ser utan den på... Så om de förlorar kan det kanske vara mitt fel... ;)

Inga kommentarer: