onsdag, april 22, 2009

kärlekstrollet mår bättre!


Min fina lilla kille har blivit lite piggare & trots att vi sen flera dagar har slutat med smärtstillande så verkar han inte alls ha ont! Han haltar bara lite & han är väldigt mkt tillbaka till sin vanliga spralliga personlighet. Vågar inte ta ut ngt än, & han måste fortfarande hållas lugn i några veckor, men jag är ändå väldigt, väldigt glad! Hoppas verkligen att han fortsätter att bli bättre!
---
Annars kan jag berätta att jag numera har passerat 30-strecket... Inte åldersmässigt (lite över en månad kvar...) men veckomässigt. Är nämligen inne i v 31 nu (30+1) & så här stor & fin är magen nu! :)

---
Slutligen måste jag få gnälla lite. Upptäckte nämligen idag när jag besökte Marias blogg att Karolinska Huddinge tydligen har ändrat sina spelregler (utan att gå ut med någon info om detta - förutom på deras hemsida som man ju knappast besöker speciellt ofta...):
---
Fertilitetsenheten vill härmed informera om nya regler från den 1 mars 2009 rörande offentligt finansierad IVF-behandling samt behandling med ägg- och spermadonation inom Stockholms läns landsting.
*************************************************************************************
Till er som fått barn efter behandling och har nedfrysta embryon. Från och med februari 2009 kan vi tyvärr inte ge offentligt finansierad syskonbehandling, utan paren måste själva stå för den kostnaden. Det gäller oavsett vid vilken tidpunkt embryona blev nedfrysta. I dagsläget är priset 8 500:- vid eventuell embryoåterföring, detta pris kan komma att justeras.
---
Hur skadat är inte det här? Så nu måste vi alltså betala för att få tillbaka Lillflempan som väntar på oss i frysen? & det här ändrar de alltså utan att ens informera oss! Jag tycker att det är skandalöst (& hade jag haft mer ork & energi hade jag definitivt dragit frågan vidare - vilket jag kanske också gör när jag mår lite bättre). Får de verkligen göra så?? Nä nu måste jag gå & krama på mina katter en stund så att jag blir lite gladare!

3 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

hej tjejen, har varit alldeles för dålig med kommentarer hos dig.

Man blir ju matt. Barnlöshet är en sjukdom, men det känns ändå som att man inte får tillräckligt med hjälp.
Trist som tusan.

Hur mår du o magen? Superfin ju!

zygoten sa...

Åh, vilken goding (menar katten även om magen också är fin;)) Skönt att höra att han mår bättre! /z

Anonym sa...

hej visst blir man matt ta mig som ex jag har ett barn och efter födslen gick jag in i tidigt klimakterium (var 34 år när det hände)och kan då endast få ett till barn via äggdonation detta är inget vi kan få ngn finansiell hjälp med inte ens säkert att vi kan göra det i sverige hur sjukt är inte det?