torsdag, april 16, 2009

Sömnfunderingar

Min sömn är sig inte lik. Inte alls. Jag som normalt sett är världens tröttaste människa på morgnarna, skuttar nu ur sängen mellan kl 6 & 7 - även på helgerna (& jag som inte ens har ngt jobb att gå till!). Det är skumt. Så väldigt olikt mig - som så mkt annat under graviditeten. Fast det förstås, kl 21.00 varje kväll (ibland tidigare än så...) går jag & lägger mig. Då slutar nämligen hela systemet att fungera... Jag släcker inte förrän 22 (fast jag får kämpa) & då somnar jag på 2 sek - vilket jag heller aldrig har gjort tidigare (förut spelade det ingen roll hur trött jag var, det tog ändå minst 20 min innan jag kom till ro).

& det bästa av allt - ännu så länge vaknar jag inte av att jag är kissnödig (ta i trä!)! Jag kan lugnt klara 10-12h på natten utan kisspaus (tom maken pinkar oftare än så - hihi!) - tack Flempan!

Jaja, som tur är har jag en man som gärna somnar kl 22 (även på helgerna...) & som inte har några som helst bekymmer med att gå upp halv 7 en lördagmorgon. Det är verkligen hur skönt som helst att vakna & gosa en stund & sen äta frukost, läsa DN & lösa lite korsord & sen kolla på klockan & inse att den inte ens är nio... Haha! Vi har blivit värsta pensionärsparet! & vi är lyckliga över det! :)

Annars mår jag kasst idag. Huvudvärk, varm & yr. Fick skippa vattengympan & har tillbringat dagen i sängen. :( Nu ska jag iaf bege mig ut i solen på kisspromenad med mitt kärlekstroll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt att du mår dålig idag, hoppas du kryar på dig snart!!!

Min sömn är också rubbad nu, är astrött på kvällarna och vakanr i ottan... Positivt även hos mig är att jag oftast klarar en hel natt på 10h utan att gå upp och kissa:) Vi har allt bra bebisar vi;)

KRAMAR