måndag, april 27, 2009

Underbar helg!

Har haft en fantastisk helg - om man bortser från fotbollen i fredags kväll (men det var hur som helst väldigt skönt att komma ut i den våriga, varma, vackra stan för en kväll). Det har varit jättevarmt & jag har sprungit runt i bikini hela helgen (tur att vi har en stor & insynskyddad tomt...). & jag har fått massa fin färg! Jag som har extremt lätt för att bli brun i vanliga fall (trots att jag är ljus med blåa ögon blir jag knallbrun på nolltid) har insett att jag numera har ännu lättare för att få färg (jag vet, jag ska vara försiktig så att jag inte får massa pigmentförändringar & så).

Hur som helst, helgen har bjudit på massa grillning (vi köpte tom en ny stor grill som tog några timmar att bygga ihop), rabattgrävning (grävde en ny rabatt - kunde inte låta bli - men potatisen har ännu inte kommit i jorden), poolfixning (men linern är inte på plats än för vi kunde dessvärre inte hämta ut den), slappande i solstolar, föräldrarbesök med markisuppsättning & mera grillning (med färskpotatis - från Egypten - & jordgubbar). Ja jag har verkligen njutit hela helgen. Enda kruxet är att tröttheten har mig i sina klor just nu. Jag är så förbaskat trött & orkeslös. Jag får verkligen tvinga igång mig själv - annars kan jag bli liggande i timmar. Det känns som om jag har bly i kroppen. Den vill inte lyda! Igår morse, efter frukosten, låg jag & grät i 30 min för att jag var så ledsen över att jag inte orkade röra mig. Det är hemskt! Men enligt BM så är det ju inte järn- eller vitaminbrist utan bara Flempan som tar väldigt mkt energi just nu. Men det här är värre än tröttheten i början, för nu har jag ju också en väldigt tung kropp att släpa omkring på. Hoppas att det snart blir lite bättre, för om jag ska vara så här sjukt trött i 2 månader till kommer livet att bli väldigt svårt (men är det så så får jag så klart ta det!).

Idag blir det ingen sjukgympa. Har lovat maken att inte pressa mig själv utan ta det lugnt. En slappardag helt enkelt. Behöver nog det (för helgen var nog egentligen alldeles för hektisk - men jag vill ju!). & ikväll ska jag dessutom in till stan för tandläkar- & tandhygienistbesök. Var ett tag sen sist så det lär behövas...

1 kommentar:

Lila sa...

Vilken härlig helg ni verkar haft!