onsdag, mars 04, 2009

Idag är det vår!

Idag bestämde jag mig för att våren är här. Det innebär i praktiken att huset numera är fullt med nysatta fröer! Har ägnat hela dagen åt att plantera & ta hand om mina övervintrade änglatrumpeter & annat smått & gott som överlevt vintern i gäststugan. Så nu är det blommor, krukor & tråg överallt! :) Tur att vi har gott om plats! Nu väntar jag bara på att våren ska komma i gång utomhus också (det är fortfarande nästan en dm snö ute, men nu äntligen är det plusgrader igen & det smälter!).

Annars kan jag meddela att jag var hos läkaren igår för att prata om mina fogar & andra krämpor. Är ju verkligen inte i toppform & alla är på mig om att jag borde prata med ngn om en ev sjukskrivning på deltid. Jag är ju visserligen arbetslös, men skulle det dyka upp ett jobb på 100 % så måste jag ju ta det, & jag har svårt att se hur det skulle gå.

Hur som helst, besöket hos läkaren var en stor besvikelse. Kände mig ifrågasatt från första stund. "Jaha, & vad gör du här?", "Att vara gravid gör ont - men det är ingen sjukdom", "Du kan glömma att jag sjukskriver dig på heltid" (& då innan jag ens nämnt sjukskrivning). Nä, det kändes verkligen inte bra. Jag fick slutligen värktabletter utskrivna & en sjukskrivning på 50 % tom fredag nästa vecka. & vad händer efter det? Ska vi träffas igen då? Tror du att jag kommer att vara helt återställd då? Ska vi inte boka in en ny tid då för att kolla hur läget är då? Detta är frågor som poppade upp i mitt huvud & som jag också ställde. Svaret som jag fick? - "Du får prata med din barnmorska om det nästa vecka?" Jaha. & vad ska hon göra? Hon är ingen läkare. Blir så trött! & inte kan jag be om att få byta läkare. Min MVC är liten & har ingen egen läkare utan den här läkaren kommer på besök en gång i veckan. Så det är denna läkare som gäller. Kul.

Nu till ngt betydligt roligare. Vår vagn har kommit!!! :) :) :) Den är så fin så fin. En Kronan duovagn. Röd & vacker. & stabil. Med stora terränghjul (vi bor ju i ett gammalt sommarstugeområde i skärgården med grusvägar, skog & kobbar i omgivningen, så rejäla terränghjul är ett måste). Här är en bild på skönheten:


Det börjar så smått att bli verkligt nu. & det är så häftigt! Längtar så efter att få träffa det lilla livet som har party i min mage mer eller mindre för jämnan. :)

3 kommentarer:

MochM sa...

Men vilken knäpp läkare! Jobbigt att det inte går att byta, det bästa är ju att "rösta med fötterna" annars. Fast undras om det hjälper på ett sånt där nöt...

Och grattis till fin vagn! Oj vad verkligt allt måste kännas med den ståendes där. Härligt!

Må så gott!

m.

Anonym sa...

Underbart! :-) Vad fin den är. Vi beställde vår igår. :-) KRAM från Jenny.

Maria sa...

Usch vad trist med läkaren. Hoppas han kommer på bättre tankar till nästa gång. Så kul att se vagnen :-). Tack för tipset, vi är sugna på precis samma vagn som ni har! Kram och trevlig helg