måndag, mars 16, 2009

Fantastisk läkare!

Idag har jag varit hos läkaren igen. Den här gången hos en "vanlig" husläkare som jobbar på MVC varje måndag. & vilken trevlig människa! Raka motsatsen från den förra! Vi kom överens om att sjukskriva mig på 25 % tom slutet av april. Sen antagligen 50 % en månad & slutligen på heltid sista månaden (det är inte mer kvar!), beroende på hur allt går. Men så trodde hon att det troligast skulle bli. Hon kompletterade också det läkarintyg som den förra (idiot-) läkaren skrev. Fick nämligen brev från Försäkringskassan i fredags om att intyget inte var rätt ifyllt. Så inte ens det klarade den förra läkaren alltså av (man undrar ju!). Hur som helst. Nu blir det förhoppningsvis bra (dvs om Försäkringskassan går med på min sjukskrivning. Fick nämligen också ett brev där det stod att mitt ärende är under utredning & att jag får besked om tidigast 30 dagar & att det inte alls är säkert att de tänker betala ut ngn ersättning. Kul!).

Annars kan jag berätta att vi var på festivalgenrepet i Globen i fredags kväll. Vilket röj det var! & Flempan shakade loss för fulla muggar där inne (vet inte om det var av glädje eller av obehag dock...). Kul var det hur som helst. När det gäller vinnarlåten så var det väl kanske inte direkt min favorit, men men. Den fastnar iaf på hjärnan & ja, annorlunda är den ju (fast opera är verkligen inte min grej...).

I lördags var jag hemma hos min mamma & gick igenom massa gamla grejer på vinden. Låt mig säga så här. Vi skulle kunna öppna ett barnbibliotek. Jag vet inte hur många kartonger med barnböcker vi fick med oss (& då lämnade vi ändå lådorna med ungdomsböcker...). Vi läste mycket hemma när jag var liten & jag lärde mig själv att läsa i 4-års åldern (& jag älskade verkligen böcker & gör så fortfarande), så visst kommer jag ihåg att det fanns böcker. Men så många! Hoppas verkligen att Flempan också gillar böcker (men med tanke på generna - maken är nog tom snäppet värre än jag - så är väl det knappast ngt bekymmer, snarare tvärt om!).

Dessutom fick jag med mig massa babykläder (& lakan) från både mig, mamma & mormor (& ngt litet från min bror). Dvs det mesta är flickkläder från 20-tal, 40-tal & sent 70-tal. Helt fantastiska klänningar & blusar & coola sparkdräkter med utsvängda ben... Vissa är lite missfärgade med trasig resår & kanske ngn söm som släppt, men det går att fixa utan problem. Så himla roligt! Nu får vi då bara hoppas på att det blir en liten flicka, för jag skulle tippa att 75 % inte skulle gå att använda på en kille. Ja ja, det visar sig. Kul är det hur som helst!

Inga kommentarer: