måndag, mars 23, 2009

Tvåsiffrigt!

Enligt min "baby ticker" är det idag bara 99 dagar kvar av graviditeten. Så vi är alltså nere på tvåsiffrigt - tänka sig! :) Det känns som om tiden går lite fortare nu, när våren är på ingång & magen är (iaf lite) stor & det sparkas kontinuerligt. Är ju inte lika orolig längre heller, eftersom att jag hela tiden känner Flempan. Väldigt skönt!

Vårens intåg stannade förresten av natten till idag. De två dm snö som vi fick i förrförra veckan har ju kämpat för att smälta & det var snöfritt på de flesta ställen nu. Snödropparna blommade i trädgården & katterna har jagat fåglar i lyckorus hela helgen. & sen i natt. En dm nysnö. Bara så där. & dessutom ganska kallt ute. Nu tycker jag faktiskt att det kan räcka!

Annars kan jag berätta att jag var på en lyckad shoppingtur i lördags. Hittade en ny vårjacka (som jag får vänta med att använda), en somrig klänning & ett par nya vårstövlar (som även de får vänta). Jackan & klänningen är inte mammakläder, men i stl 46 (& klockade modeller) med massa extra tyg att växa i! Båda har knytband under brösten så när jag drar åt så blir de precis lagom. Vädigt nöjd faktiskt!

Stövlarna var väl dock så där. Är ngt av en stövelfetischist & skulle tippa att jag äger över 20 par redan. Dessvärre är det ju klackar på alla (utom vissa vinterstövlar) & klackar & foglossning är ingen bra kombination. Så jag har letat i flera veckor nu. Efter ett par klackfria, gärna bruna, ganska rejäla (men för den delen absolut inte grova), ofodrade stövlar. Det har visat sig vara omöjligt. De jag nu köpte var svarta. & inte ens i riktigt läder. Billiga. Mer ett nödköp. För att ha ngt, tills (om) jag springer på de jag verkligen vill ha. Alla tips mottages med glädje! :)

1 kommentar:

MochM sa...

Härligt med lyckad shopping och tvåsiffrigt!
m.