tisdag, mars 10, 2009

Men varför all denna snö??

Jag har ju beställt vår & så vaknar man i fullt snökaos (& det bara fortsätter vräka ner!). Hur deprimerande är inte det? Verkligen inte kul alls.

En lite gladare nyhet är att jag har haft mindre ont senaste dagarna & jag har inte tagit ngt smärtstillande sen i lördags. Det är skönt! & imorgon & övermorgon ska jag till sjukgymnasten igen så nu hoppas jag på några bra, smärtfria, dagar framöver!

Förresten. Ytterligare en glad nyhet är att jag blev klar med renoveringen av badrummet i förra veckan. Som jag har kämpat! Badrummet är från 1976 & det var katastrofalt äckligt. När vi flyttade in för två år sen fixade jag det värsta. Jag målade om golv & väggar & bytte handfat. Sen i höstas när vi skulle slänga ut (det trasiga) bubbelbadkaret för att sätta in en torktumlare så hittade vi en vattenläcka så då fick jag dra om alla rör. & bestämde mig då för att kakla i vår nya lilla bad-/duschhörna. & så har jag bytt ut den gamla spruckna toaletten. Det är så fint så fint.

Här kommer den enda bilden vi har på hur badrummet såg ut innan all renovering (det är mäklarens visningsbild så det framkommer inte riktigt hur snuskigt det var). Nähä! Den bilden bråkar med mig så då struntar jag i den. Här kommer istället några bilder på hur fint det är nu (så får ni försöka förställa hur det såg ut tidigare med gul-/orangefärgade väggar med ljusare fläckar & grönt golv. & toalett & handfat från -76...).






Jag är rätt nöjd faktiskt! :)

& en helt annan sak - självklart är jag lika upprörd över KD:s urbota korkade förslag om babybonus som alla andra. Så upprörd att jag tom skrivit en insändare till DN. Hoppas verkligen att den kommer med!
.
Nu ska jag plantera alla helgens fröer (& blunda för snöstormen ute) innan det är dags för att möta upp mannen i em & bege sig till barnmorskan. Går in i v 25 idag (24+0). Glädje!

1 kommentar:

MochM sa...

Ja den där snöstormen var ju lite oväntad måste jag säga. Och ovälkommen...
Vecka 25! Härligt härligt!
Kram m.