måndag, mars 09, 2009

Skön helg med min underbara man!

Det har varit en riktigt skön helg. Fredagkvällen tillbringades i soffan (maken slumrade redan kl 19.30). Lördagen var det massa ärenden som skulle fixas & födelsedagspresenter som skulle inhandlas. & sen på eftermiddagen födelsedagskalas hos min kusin i Bålsta. Fick träffa min jämngamla kusins lilla bebis för första gången (han föddes i januari) & han var så söt!

Efter middagen åkte vi vidare till en födelsedagsfest för en av makens kamrater. Där var det fullt hålligång med tequilarace & Guitar Hero på högsta volym. Många hårdrockande bikersgrabbar på den festen. Var väl kanske inte helt pigg efter att ha varit i gång hela dagen & kan väl erkänna att Guitar Hero (& hårdrock) inte riktigt är min grej - jag är mer poptjej (som gillar karaoke), & gitarr spelar jag på riktigt (har ju gått i musikklass i många år) så var inte så sugen på att spela "låtsasgitarr".

Jag klarade av den här typen av fester betydligt bättre när jag själv fick dricka alkohol (då spelade musiken mindre roll), men i mitt nya tillstånd blev det faktiskt väldigt jobbigt med alla fulla människor & hårdrock på högsta volym. Dessutom har fulla männsikor (oavsett om det är första gången man träffar dem) en tendens att klampa fram för att känna på magen. & det gillar jag inte alls. Min mage (& Flempan!) tillhör mig & min make & jag ogillar skarpt när fulla männsikor ska fram & "gulla" med den... Det var visserligen väldigt trevligt att träffa makens vänner igen & jag kämpade på så gott jag kunde för hans skull.

Men kl 22 tyckte tack & lov min underbara make att det var dags att åka hem & bädda ner mig (jag behövde inte ens säga ngt) & det var precis lagom för mig. I bilen på vägen hem satt jag & halvsov & beklagade mig över vilken kärring jag har blivit som måste åka hem kl 22. Men jag var en väldigt lycklig kärring som var väldigt tacksam över att fantastiska maken är så snäll & omhändertagande.

På söndagen tyckte dessutom maken att jag gjort mig förtjänt av ett besök på trädgårdsmässan i Kista (jag behövde inte be om det heller, än mindre tjata!) så nu har jag ännu fler roliga fröer & sticklingar att ta hand om (& jag är jättelycklig!).

Slutligen: stort grattis till alla ni fantastiska tjejer som plussat senaste dagarna efter allt kämpande! Blir så glad för er skull & hoppas verkligen att det ska gå vägen (utan oroligheter!) för er! Lycka till!

Inga kommentarer: