tisdag, maj 05, 2009

Fy på mig...

... som är så dålig på att blogga! Jag har bara så väldigt mkt att göra just nu & så väldigt lite energi. Tyvärr.

Som vanligt har jag tusen projekt på gång på tomten, med nya rabatter & planteringar & stenpartier mm. Inte så lätt när man knappt orkar bära upp sin egen vikt. Dessutom håller vi ju på att byta liner i poolen & har även beställt nytt filter & solfångare som jag ska koppla in, förhoppningsvis till helgen. Håller också på att sy nya överdrag till köksstolarna. Eller, jag har sytt ett av sex. Det tar sån tid allting! I synnerhet eftersom jag ofta tillbringar halva dagarna med kärlekstrollet i sängen...

& nej, potatisen har fortfarande inte kommit i jorden...

I alla fall, idag är det dags för ytterligare ett besök hos barnmorskan. Det ska bli kul! & efter det är det del 2 av föräldrautbildningen. Det ska också bli jättekul (om jag lyckas hålla mig vaken - energinivån idag ligger på noll...). Men! Det roligaste av allt - imorgon är det dags för vårt "IVF-ultraljud", som alla IVF-are (iaf i Sthlm) blir erbjudna i v 32 +. Som jag har längtat! Hoppas verkligen att det går att se vilken sort det är för jag är så sjukt nyfiken! Vill veta nu!!

Är faktiskt inte speciellt orolig för att ngt skulle vara fel (Flempan växer ju som h*n ska & allt var ju bra förra gången), men när jag väl är där imorgon kommer jag nog att vara sjukt nervös så håll alla tummar kl 15.30 imorgon! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så klart att jag håller tummarna för er imorgon:) Hoppas att det går att se vad det är för sort, förstår att du är nyfiken!

Kan förresten berätta att vår potatis kom i jorden väldigt sent i fjol, men det gjorde inget för det växte och var underbart god hela sommaren så det är ingen stress att få ner den nu.

Kramar