torsdag, maj 28, 2009

30 år blir jag idag! Hurra hurra hurra!

Senaste tiden har jag haft så mkt att göra att jag helt har försummat min lilla blogg. Fyller som sagt 30 idag & på lördag blir det stort kalas för ca 40 personer. Så det har ju varit en del att förbereda. & saker som jag har velat ha klart innan festen. Jag har t ex lyckats få upp flaggstången på berget (den har legat & samlat damm i carporten sen vi flyttade in för 2 år sedan). Jag har också fixat det allra sista med poolen. & målat om fasaden på södersidorna. & målat runt fönstren. & haft hit en container som vi fyllt med massa skräp som legat & skräpat i carport & garage. & varit med vår lilltjej till veterinären för att raka bort alla hennes tovor. Så här såg hon ut innan...



& så här ser det lilla livet ut nu... Som hon skäms! Vi känner oss lite elaka faktiskt. Men vi hade verkligen inget val. Hela hon var en stor tova...



& rensat massa ogräs har jag också hunnit med. & planterat om, samt flyttat ut, alla övervintrade blommor. Det är en ganska sjuk mängd växter som numera bor på altanen & i uterummet (& en del har jag tryckt ner i mina redan överfulla rabatter). Varför ska jag alltid överdriva (& har ju dessutom önskat mig blommor i födelsedagspresent... Haha!)?? Hur som helst. Det är fantastiskt fint ute nu. Ska försöka ta lite bilder nästa vecka.

Har bakat också. Massa olika surdegsbröd. & kakor. & bullar. & tårtor & annat. Till kalaset på lördag. & nu håller jag som bäst på att städa. Maken är lite arg på mig (eller väldigt arg om jag ska vara ärlig). Han vill helst att jag ska ligga i soffan & läsa böcker hela dagarna. Att jag ska "ta hand om mig". & det ska jag. Iaf lite mer vila ska det bli. From nästa vecka. För då går jag in i v 37... & då kanske det är bra att vila lite mer. Som det är nu är jag så trött att jag knappt kan röra mig på kvällarna. & det värker. I ben, fötter, axel, fogar... Det händer tom att jag gråter en skvätt för att det är så jobbigt. & jag förstår att jag inte inser mina begränsningar just nu. & jag förstår faktiskt att maken är sur på mig. Det gör jag verkligen. Men det blir så fint! & jag vill så gärna att allt ska vara perfekt på lördag!

Nästa vecka ska jag ta det lugnt! Nu ska jag baka en rabarberkaka!

2 kommentarer:

TeachMom sa...

Grattis på födelsedagen! Jag hoppas att du får en helt underbar dag. Och katten är otroligt söt, men stackarn... Äh, det växer ut :)

Anonym sa...

Hipp hipp hurra på födelsedagen!!! Hoppas du har haft en bra dag ida och får en riktigt kul fest på lördag:)

Och ja, jösses vad du har varit produktiv på sistone!

KRAM