onsdag, maj 06, 2009

En stooor bebis...

...tror min barnmorska att det är - efter en noggrann mätning & mkt klämmande. Min mage är dessutom sned (som hon sagt redan från början). SF måttet är 29 på ena sidan & 33 på den andra, men det syns absolut inte, inte ens när man vet om det... & i eftermiddag får vi reda på mer exakt hur stor vår "lilla tjockis" är & hur h*n ligger i magen (får se om jag har rätt!). Det är så spännande! LÄNGTAR!!!

& allt gick bra på MVC igår, både hos BM & på föräldrautbildningen. Mitt järnvärde hade sjunkit lite till, till 111, men det tyckte hon ändå inte var speciellt lågt (ngn som vet?) utan hon trodde bara att jag är trött för att det är tungt att vara gravid. Jag tror själv att det är lågt, för jag vet sen tidgare när jag var vegetarian & lämnade regelbundna järnprover att jag alltid legat väldigt högt på skalan (tom högre än vad män brukar ha) så även om 111 kanske inte är lågt för en normalt gravid så tror jag det är lågt för mig. Tål ju dock inte järntabletterna & så fort jag tagit en rasar magen på ett par timmar (& den mår inte bra just nu även när jag inte tar dem) så det är verkligen ett dilemma. För trött är jag. Mer än vad jag tror är normalt. Men jag kämpar på - inte mkt annat att göra.

Nä, nu ska jag faktiskt vila mig en stund innan min far hämtar mig för ett besök hos farmor (& sen UL!). :)

2 kommentarer:

MochM sa...

Skönt att allt ser bra ut.
Har ingen aning om vad järnvärden ska vara, men kan du inte dricka Blutsaft istället för järntabletter? Det blev jag ordinerad då mitt järnvärde också var lite lågt men inte jättelågt.
55 dagar kvar, ingenting ju!
Sköt om dig!
m.

zygoten sa...

Lycka till på UL idag!! /Z