tisdag, juni 02, 2009

Jag klippte min katt i benet!

Det här var tänkt att bli ett jätteglatt inlägg. Jag går in i v 37 idag. Bara det är ju helt fantastiskt! & jag skulle berätta om hur lyckat 30-årskalaset i lördags var. För det var det verkligen. Strålande sol. Massa av nära & kära (vi var över 40 personer). Poolen var 23 grader. Maten fantstiskt god (& allt räckte!). Allt flöt på utan incidenter & jag var bara så himla glad & lycklig över att så många kom & gjorde dagen helt underbar! 10 000 kr i bidrag till körkortet var inte heller fy skam. & massa fina blommor till trädgården. Ja, dagen var verkligen helt perfekt!

Men. För det kommer ett men. Ändå sitter jag här & bölar hysteriskt. Är nyss hemkommen från djursjukhuset med kärlekstrollet. Hade hoppats på goda nyheter, men dessvärre visade röntgenbilderna att frakturen inte läkt & att det bildats en "falsk led". Det betyder i praktiken att han har ont. & att han måste opereras. Men det kan förhoppningsvis vänta tills i höst, när försäkringen gäller igen. Det är dock inte allt. När han var sövd inför röntgen så skulle jag passa på att raka bort de tovor han har på bakbenen. Först skulle jag bara klippa bort det värsta. & tror ni inte att jag råkar klippa honom i benet?? Jag klippte bort ca 3*1 cm hud så veterinären var tvungen att sy ihop huden på honom. & som jag grät. Stod där framför veterinären & grät som jag sällan gråtit förr. Jag klippte min katt i benet!!! Det är fan inte sant!

Nu är vi hemma igen - 3000 kr fattigare - & med en väldigt ledsen katt. Jag fattar inte hur jag lyckas. Känns som att att allt går emot mig just nu. Det började med att lillkillen bröt höften (för andra gången!) i början av april (vilket kostade skjortan). Sen har bilen gått sönder (& lagats för 7000 kr). Spishällen har gått sönder (fick köpa en ny för 6000). Parasollet har gått sönder. Den nya poolduken (som kostade 4000) gick sönder i lördags pga att poolstegen satt snett. När vi köpte poolfiltret visade det sig ha ett fabriksfel (vilket resulterade i många timmars arbete & resor till poolbutiken innan vi fick ordning på det). Magnolian som jag fick i födelsedagspresent (som kostade över 500 kr...) åt rådjuren upp första natten (trots utsatta stinkbomber). För två veckor sedan krockade maken med en fågel så backspegeln flög av. & förra veckan fick vi ett stenskott som resulterade i en helt sprucken vindruta. Makens rutinkoll hos tandläkaren visade på 5 hål (vilket kostar oss närmare 5000 kr). Båda hans föräldrar är tandläkare & han har aldrig haft ett hål tidigare i hela sitt liv. & det här är ändå inte allt jobbigt som hänt senaste tiden...

Inser att det här inlägget är väldigt negativt. Men idag är jag väldigt negativ. & ledsen. Jag är självklart tacksam över Flempan & min underbara man & allt annat fantastiskt fint i mitt liv. & jag vet att det kunde vara värre. Samtidigt kan jag inte annat än att undra om det vilar ngn typ av förbannelse över mig just nu. Eller kan man ha så mkt otur under så kort tid?

Jag klippte min katt i benet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vet du vad du behöver inte alltid vara positiv, det är helt ok att känna som du gör med tanke på allt som drabbat er förhoppningsvis vänder det snart.
Ha det bäst
/C

Theorese sa...

Det låter inte skoj allt det där...men tänk på det positiva..alldeles snart har ni er bebis hos er!!! Grattis i efterskott!!