tisdag, februari 17, 2009

En uppdatering

Som bekant var jag igår hos sjukgymnasten. Det var väl inte världens roligaste besök kanske. Hon kände igenom hela problemområdet & konstaterade att det var inflammerat & att hela axeln är full av knutor & ödem. & med största sannolikhet ligger några nerver i kläm... & det här beror då på att jag har (& har haft hela livet) fel hållning i kombination med att jag spänt mig när jag mådde dåligt psykiskt i somras. Det här är ngt som inte kommer att gå över av sig själv utan det kommer att krävas behandling & sjukgymnastik under lång tid fram över (hon tippade på flera år...). Igår masserade hon axeln & gjorde akupressur, vilket jag ska fortsätta med framöver (redan på fredag igen). & så sjuk-vatten-gympa på torsdagar. & de andra övningarna dagligen. & så hela tiden tänka på min hållning.

Mer än så kan vi inte göra just nu, pga att jag är gravid. Så tanken är att vi ska försöka få axeln lite bättre nu (läs: uthärdligt, några smärtstillande får jag ju inte pga Flempan) & sen "ta i med hårdhandskarna" efter förlossningen. Min snälla sjukgymnast avslutade med att säga att vi kommer att träffas mkt framöver... Inte kul det här, men kan inte annat än att gilla läget & kämpa på. Jag är tacksam över att jag inte jobbar & att jag har tid att lägga ner på det här. För tid tar det! Försöker att vara positiv & inte gräva ner mig. Det kommer att bli bra, så småningom!

Idag glädjer jag mig över att jag går in i v 22. Jag har gått upp ytterligare ett kilo sen förra veckan & i den här takten kommer jag väl att lägga på mig 30 kg eller så. Härligt! :)

Annars fortsätter renoveringen av badrummet. Akupressuren igår tog udden av den värsta smärtan (dvs har inte så ont så att jag gråter...) så har passat på att kakla & foga. Det blir så fint så fint! :)

1 kommentar:

MochM sa...

Vad skönt ändå att ha fått svar på vad det är som gör så ont, även om det inte var ett roligt svar. Fast försök se positivt på det - det går att fixa! Du kommer att bli helt bra.
Skönt också att sjukgymnasten lyckades ta bort det allra värsta. Heja sjukgymnasten.
Må bättre snart!
m.