fredag, februari 27, 2009

Arbetsförmedlingen

Jaha. Så var det dags för ett besök hos arbetsförmedlingen igen. Senaste besöket var i augusti. Sen dess har vi haft mailkontakt ca var 5e vecka då jag har mailat över en lista på vilka jobb jag sökt & informerat om att jag ännu inte fått ngt jobb. Varje gång får jag typ samma svar: "Bra jobbat! Hoppas du får ett jobb snart! Hör av dig igen om 5 v!". Så nej, mina tankar om arbetsförmedlingen är inte speciellt höga. & nu så ska jag alltså dit på besök för att göra en ny handlingsplan. Intressant. Undrar om vi kommer att komma fram till ngt revolutionerande eller om de kommer att skriva ngt i stil med: "fortsätt söka jobb på egen hand i form av kortare vikariat fram till förlossning". Det är iaf min gissning. Så ja, det här besöket känns som totalt slöseri med tid från bådas sida, men ska det vara så ska det!

Annars har jag varit relativt smärtfri senaste dagarna. Fantastiskt skönt! Magen är bättre & axeln krånglar mindre (ta i trä!). Smärtan i fogarna blir dock värre (igår "fastnade" jag på väg upp från soffan & kunde inte röra mig åt ngt håll. Det gjorde ont...).

Oj. Nu fick jag bråttom. Måste skynda till bussen i snön som vräker ner. :)

Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer: