torsdag, oktober 16, 2008

Måste erkänna...

"Ruvardag" 7 inleddes med ett gravtest. Likaså dag 6. & dag 5. Kanske onödigt att berätta att de alla var negativa. Vet ju. Men kan bara inte låta bli. Vet att det för det första är för tidigt. Sen har jag ju också den där känslan av att det är kört. Kan man veta det redan nu? Eller är det en försvarsmekanism för att lindra smällen, om det nu skulle gå åt h-e? Jag tror iaf att jag vet. Hoppas innerligt att jag har fel.

Försökte hur som helst vara positiv hela dagen igår! Lyckades väl sådär. Har ju som sagt en känsla av det är väldigt kört. Att Flempan inte trivdes & valde att inte stanna kvar... (& dessutom har jag fått en mycket otrevlig svampinfektion av vaggisarna som inte gör mig direkt gladare.) Försökte ändå tänka på vad doktorn sa. Att våra chanser är mkt goda. Att jag är ung & har "fina äggstockar" vilket är gynnsamt. & att Flempan var (är? - ser ni, jag pratar redan om Flempan som något som har varit) ett väldigt bra embryo. Sen vet jag ju att vi har ett till lika fint embryo i frysen - Lillflempan. & kanske några fler "andrasorterade" embryon som maken kallar dem. Vi hade nämligen 8 befruktade ägg som läkaren ville skulle växa till sig något för att ev kunna frysas ner. Om de växte till sig alltså. Vilket var tveksamt.

Jag tänker på Lillflempan & hoppas att h*n har sällskap i frysen & att det är precis lagom kallt. Så att ingen mår dåligt eller så.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din blogg! Förra onsdagen (8 dagar sedan) satte vi in ett embryo för andra gången, det första misslyckades. Jag tog ett test imorse som var negativt.. Jag köpte ett sånt "4-dagar-innan förväntad-mens-test" på apoteket, så nu är jag säker på att jag inte är gravid, även om den "rikiga" testdagen inte är förrän söndag. Jag undrar hur många dagar efter återförandet av embryot som du hade pos test? Kram/Emma

Hanna sa...

:)Det var på dag 12 & det var ett väldigt, väldigt svagt streck då... Så om jag vore du skulle jag inte ta ut ngt i förskott. Avvakta & testa igen. :) Lycka till! Kram Hanna

Anonym sa...

Tack! Det är så fruktansvärt jobbigt att vänta:( Vid första försöket fick jag mens innan testdagen och fattade ingenting! Nu är jag förberedd på mens och testar mig inte förrän på söndag! Hoppas jag kommer att få lika fin mage som du en dag!
Tack än en gång för bra läsning! Kram//Emma

Hanna sa...

Jag vet hur jobbig väntan kan vara. Det tär verkligen på en. Testdag på söndag - vilken dag är du på då? Jag hade testdag på dag 16 & på dag 12 (när jag fick mitt väldigt svaga plus) är det långt ifrån säkert att det visar rätt.

Jag lovar att hålla tummarna! Hör gärna av dig & berätta hur det går! :)

Anonym sa...

Jag kommer att vara på dag 12 på söndag..
Jag lovar att återkomma med resultatet.
Emma

Anonym sa...

piss, skit, helvete!
Jag du fattar. På testdagen får jag mens. Snacka om att kroppen jävlas med en som drar ut på det i det sista!
Det känns extra tungt eftersom vi inte har fler embryon i frysen, vi hade bara 2:( Nu börjar hela karusellen om igen och jag måste gå igenom alla sprutbehandlingar och framförallt det vidriga ägguttaget igen. Jag funderar på allvar att be om att få bli sövd under det. Känner du till någon som blivit det?

Tack igen för din blogg. Imorgon ska jag ringa och boka tid hos en jävligt dyr frisör. kram//Emma

Hanna sa...

Nej vad tråkigt! Jag höll verkligen tummarna för er! Förstår att det måste kännas sjukt tungt att börja om från början igen (& ni måste kanske tom vänta tills efter sommaren?). Usch! Varför måste det vara så svårt?

& nej, har tyvärr inte hört talas om ngn som blivit sövd (vet dock många som velat men som inte fått). Man kan dock få mer morfin & annat mot smärtan tror jag. Men det beror säkert på var man gör behandlingen, det kan nog variera hur de gör. Kanske man kan bli sövd där ni går.

Fortsätter att hålla tummarna för er & hoppas att ni också ska lyckas snart!

Kram Hanna

Anonym sa...

hej Igen Hanna, och Grattis till er vackra dotter!

Jag har inte varit inne på din blogg sedan jag skrev sist, i maj, så det är roligt att läsa om slutskedet av graviditeten, förlossningen och den tid som nu kommer!

Jag har börjat behandla med puregon och ska på ultraljud imorgon. Efter att ha hört mig för så har jag bestämt mig för att låta mig sövas under ägguttagen. Efter att ha läst din förlossningsberättelse så kanske man kan få be om att bli sövd även under forlossningen (om det nu blir en sådan..;)Verkade riktigt svettigt, och speciellt att de har så fullt på BB!

Jag hör av mig igen och berättar hur det går. Hoppas det är OK. Känns ganska skönt att skriva om det!

Kram Emma

Hanna sa...

Hej hej!

Vad roligt att ni har kommit igång igen! Hoppas verkligen att de går bättre den här gången! :) Skönt att du får bli sövd under ägguttaget. Förstår att du inte vill uppleva det igen.

& angående förlossningen så tycker jag inte att du ska oroa dig. Visst, det var väldigt jobbigt, men jag skulle göra om det vilken dag som helst! Det underbara ögonblicket när hon kommer ut är verkligen så värt det!!! :) Vet du, vi börjar faktiskt redan planera för tvåan. Vi vet ju hur lång tid det kan ta att bli gravida (om vi ens lyckas igen) så det kan hända att vi försöker återföra vårt sparade ägg redan till våren... Den som lever får se... :)

Hör av dig & berätta hur det går! Jag håller verkligen alla tummar! :)

Kram Hanna

Anonym sa...

ägguttag på måndag 8.30.!
Känns bra och spännande. Hoppas de får ut många fina guldägg!
Vi hörs, kram/emma

Hanna sa...

Jag har hållit tummarna för dig idag! Hoppas verkligen att allt har gått bra! :) Kram!