måndag, oktober 27, 2008

Min lilla olyckskisse!

Ja, det mesta i helgen har ju kretsat kring lillkillen. Han fick komma hem i lördags & så här ynklig var han då...

Fick bygga en bur till honom, 150*100*50, där han har filtar mat & en låda & där han måste vara när vi inte är hemma & kan passa honom & på nätterna (i 4-6 v!!!). Vår lilla ADHD-kisse, som normalt sett inte är stilla en sekund, får nämligen varken springa eller hoppa & måste hållas lugn. Jo tjena! & så ska han ha sjukgymnastik & massage morgon & kväll. & så besök hos sjukgymnast & återbesök hos läkaren om några veckor. Trots försäkring lär notan hamna runt 10 000 kr. Vad gör man inte för de små liven...

Annars har det inte hänt så mkt. Jag gjorde så klart testet som jag fått med mig från fertilitetskliniken i lördags (testdag) & det visade klart & tydligt positivt (hur konstigt det än må låta så var jag faktiskt nervös för det). Jag ska ringa kliniken imorgon för att boka in en tid för ultraljud. Hur läskigt som helst. I mina tankar kretsar missfall & utomkvedshavandeskap. Så försöker låta bli att tänka alls. Har varit väldigt trött & lätt illamående sen i fredags, & mina bröst, som normalt sett är ganska stora, känns nu gigantiska & värker & är konstant i vägen. Förra graviditeten, som slutade i missfall, mådde jag inte illa alls (var bara trött med värkande bröst), så försöker tänka att det är positivt att jag mår illa. Att det är Flempan som försöker visa att h*n kämpar på. Hoppas verkligen att det är så!

Heja heja Flempan!

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh, grattis!

Och stackars kisse. Visst gör man allt för de älskade husdjuren.