tisdag, oktober 28, 2008

5+0. Jag är rädd.

Pratade med fertilitetskliniken för en stund sen & vi har bokat in en tid för VUL den 20 november kl 10.30. Det är ju evigheter dit. Närmare bestämt 23 dagar... Då kommer jag, om allt gått bra, att vara i mitten av vecka 9. Men jag är rädd.

I våras (30 april) fick jag missfall i slutet av vecka 7. Det var nog bland det smärtsammaste jag varit med om. Både fysiskt & psykiskt. Det resulterade i att jag blev sjukskriven hela sommaren. Det fanns visserligen fler orsaker till att jag mådde dåligt, men missfallet blev för mkt för mig att hantera just då så allt "rasade". & mitt jobb (jag var bara projektanställd) tyckte inte att jag var värd att satsa på, så jag fick inte vara kvar. Är fortfarande, iaf oktober ut, sjukskriven på 50 % & ngt jobb är ännu inte i sikte. Det är skönt, för jag har verkligen tid att ta hand om mig själv & vila när jag behöver (för det behöver jag). Samtidigt så får jag också en massa tid över till att fundera. & oroa mig. Försöker låta bli. Men missfallet i våras gnager i mig. Vet inte hur jag skulle klara att gå igenom det en gång till.

Jag är rädd.

Inga kommentarer: