torsdag, oktober 23, 2008

ET+14... & jag borde sväva på små moln...

Har nämligen testat med ett riktigt test (ett från apoteket) istället för ett billigt "nättest". Redan efter ett par sekunder så kom det upp ett tydligt blått streck! Det var inte lika blått som "teststrecket", men definitivt ett synligt blått streck! Det borde tyda på att jag är gravid antar jag. Fortfarande ont i magen & i äggstockarna. & brösten började svullna upp & besvära mig igår. & jag är trött. & pinknödig. Jag borde sväva på moln... Det är dock svårt, av två anledningar. Missfallet i våras gör ju först & främst att jag inte vågar ta ut ngt i förskott alls. Vet ju hur det kan sluta... Vet att det är en lång, lång väg kvar. Så är väldigt orolig.

Den största anledningen till att jag inte svävar på moln just nu är dock att jag har tillbringat dagen på Bagarmossens djursjukhus. Upptäckte nämligen i morse att en av mina katter inte kunde stödja på sitt bakben & hade ont & bara ramlade. Det visade sig att han har brutit höftskålen så han måste opereras imorgon. Trots försäkring kommer det att bli en dyr historia, men jobbigast av allt är att min lilla bebis ligger instängd i en bur på ett sjukhus & har ont. Min lillkille måste vara den mest olycksamma kisse i hela världen. Vi har bara haft honom sen i augusti & det här är redan hans 3e veterinärbesök. Tog hem honom från ett katthem, & det visade sig att han hade akut blodig diarré & var jättesjuk. Med specialmat, mediciner & massa TLC så har han äntligen blivit bättre & så händer det här. Det finns inte!!!

Ska ändå försöka vara glad åt "plusset" & inte oroa mig alltför mkt för min lillkisse, men lätt är det inte. Tomt här ju!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars lillkissen men ett stooort grattis till pluset! Försök att inte oroa dig för mycket, lätt att säga, jag vet... Men jag brukar tänka att jag blir ju inte mindre ledsen sen om något händer, bara för att jag vågat vara glad innan. Man kan ju inte heller spara på ett glädjekonto och sen få ut MER glädje.

//Maria