onsdag, juni 24, 2009

Besök hos BM

Idag inledde vi makens semester med ett besök hos BM kl 7.30. Allt såg bra ut, men Flempan är fortfarande inte fixerad. Fast det har tydligen ingenting att göra med när det är dags för förlossning, men det hade nog ändå känts bättre om hon var fixerad... Min vanliga BM är på semester så hade en annan. Hon informerade mig om att jag, om inget hänt innan dess, kommer att bli igångsatt v 41+0, pga av att det är en IVF-graviditet. Det här har jag ju pratat med min vanliga BM om & hon sa då att jag inte blir igångsatt tidigare utan bara blir kollad tidigare. Men den här barnmorskan var helt bombsäker. Hon sa att om jag inte fött vid besöket nästa vecka (som är vid 40+0) så bokar vi in en tid på SÖS till onsdagen veckan efter. Dvs om 2 v. Så alltså, om senast 2v blir det förlossning. Garanterat. Läskigt! Men samtidigt en lättnad. För i normala fall sätts man ju inte igång förrän 42+0 & 3 v känns låååååångt. Fast jag hoppas ju förstås att vi slipper igångsättning & att det kommer i gång naturligt. Har haft massa värkar nu i 2 dagar. Men förvärkar kan man ju ha ett bra tag innan det sätter i gång "på riktigt". Ja, vi lär ju märka vad som händer...

Nu ska jag göra min man sällskap vid poolen! :)

1 kommentar:

MochM sa...

Konstigt det där med att det ska vara skillnad om det är en IVF-graviditet. Jag har också hört båda. Ser inte varför det skulle vara annorlunda...