tisdag, juni 23, 2009

Vecka 40...

Hur stort är inte det? Nästan så att jag inte fattar. Eller nä, jag fattar nog inte alls. När som helst (& om max 3v) får vi äntligen träffa Flempan! Det är faktiskt helt omöjligt att förstå...

Annars har senaste veckan gått i smärtans tecken. Min onda axel är i katastrofskick & jag proppar i mig starka smärtstillande för att ens orka ta mig ur sängen (men de hjälper knappt). Därav har det inte blivit några längre stunder framför datorn. Det är skitjobbigt & jag mår piss (& funderar över hur man hanterar en förlossning när man redan innan är däckad av smärta...). Har dessutom haft problem med min stackars hoptryckta magsäck som läcker magsyra vilket gör sjukt ont. Den är bättre nu, men på t ex midsommaraftonen kom jag inte ens ur sängen. Äta kunde jag inte heller. Har faktiskt gått ner 2 kg sista veckorna, men det gör nog varken från eller till med tanke på att jag ändå ligger på plus cirkus 17 kg...

& idag jobbar maken sin sista dag. Sen är han ledig i nästan 7 veckor! & precis samtidigt har värmen kommit. Helt ljuvligt! Poolen ligger på runt 22 grader (& det är i den jag numera tillbringar mina dagar). Vi hoppas på ett par lata (& relativt smärtfria - håll tummarna!) dagar framöver innan Flempan förhoppningsvis tittar ut (vi vill inte vänta i 3 v...). Allt är klart & förberett! Nu är det bara Flempan som saknas! Vi längtar så!

3 kommentarer:

Pez sa...

Heja dig! Snart ligger Flempan i din famn!!
Kram kram

Theorese sa...

Oj oj, redan dags...shit vad fort det gått!!

MochM sa...

40 veckor! Wow! Undras om du är mamma än! :o)