måndag, juni 15, 2009

60 mm regn...

Ja, den här helgen har vi fått igen allt regn som uteblivit under vår & försommar. Det har vräkt ner konstant i 2 dar. 60 mm välbehövt regn damp det ner. Det tackar vi för! Helgen har blivit därefter. Inte många knop har det gjorts, förutom ett par timmars tröstshopping i lördags. Annars har det blivit korsord & böcker & allmänt slapp. Väldigt skönt faktiskt (fast inte om du frågar katterna som har lidit hela helgen). & precis vad jag behövde. Det är tungt nu. & jag vill inget annat än att Flempan ska komma ut NU! Så att jag kan få bli människa igen (just nu är jag ngn typ av blandning mellan sjöko & kylskåp tror jag). Hela veckan har varit tung. Har haft högt blodtryck vilket resulterat i huvudvärk (& flera extrakontroller hos barnmorskan). Sista kollen var det dock bra igen & huvudvärken har släppt så vi får hoppas att allt fortfarande är ok när jag ska dit igen imorgon.

Jag inser att det mkt väl kan vara en månad kvar tills Flempan behagar komma ut. Det är en skrämmande tanke. Maken pratar med Flempan varje kväll & ber henne komma ut snart. Får se om hon lyssnar (men hon verkar vara rätt envis, precis som sin mor, så jag är rädd att effekten kan bli den motsatta)...

Annars händer det inte mkt här. Försöker hitta en balans mellan vila & pyssel. Behöver ju verkligen vila nu de sista veckorna, men samtidigt blir jag tokig av att göra ingenting, så det är en svår balansgång. Idag ska jag baka. Tanken är att det ska bli två sorters surdegsbröd & en sats kakor. Inför midsommar. & till frysen. Har lovat maken att bara baka en sak idag & sen vila, men det blir nog svårt att hålla. Fy på mig!

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej!
Tack för din kommentar, det kan vara bra att veta om strecken blir svagare. Jag hoppas så att det ska gå vägen den här gången.

Nu kommer snart din bebis också. Många kramar till dig

Sara sa...

Tack för din omtanke!