söndag, juni 28, 2009

Hon är här nu!

Adelia Helena Kristina! Vår egen lilla prinsessa! Hon ligger i denna stund & gosar på sin enormt stolta pappas bröst. Född igår, den 27e juni, kl 23.00. Jag vaknade kl 01.42 på morgonen av att jag kände hur det rann vatten längs mina lår. En timme senare började värkarna så smått. & mindre än 22h senare låg hon där, alldeles underbar, på min mage skrek.
.
Det var obeskrivligt jobbigt. Trodde stundtals att det inte skulle gå. & jag är väldigt sliten & trasig nu. Men nog om det. Återkommer senare med en mer ingående berättelse. Vi kom hem från BB för några timmar sen. Nu ska det ammas & sen har jag två nätters förlorad sömn att ta igen (vilket inte blir så lätt med tanke på att det ska ammas minst var 3e timma).
.
Värdens finaste man & dotter! Jag måste vara världens lyckligaste!
.

9 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!
Kram Lisa

MochM sa...

Äntligen!
Mysbild och fina namn! Grattis!
Ta igen dig nu och berätta sen allt! Jag vill veta, tror jag... :o)
Kram m.

Sara sa...

Stort grattis till lilltjejen! Så fin!

Ta hand om varandra!
Kram Sara

Theorese sa...

Så underbart!! Så fin hon är lilla Flempan!! Grattis till er alla!!

Pez sa...

Helt ortroligt, härligt och underbart. Vilket litet mirakel!!
Jag är så glad för er skull!!
Massa kramar från mig!

Anonym sa...

NÄMEN GRATTIS vad kul att allt gått så bra:) kramar till er alla.../C

Jenny sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Så underbart att hon har anlänt.

Kram Jenny

Sofie sa...

GRATTIS!!!! Som en bal på slottet, alldeles, alldeles underbar

Anonym sa...

GRATTIS!!!!! Så underbart att hon är här nu och en sån sötnos hon är:) Jag förstår verkligen att du är världens lyckligaste just nu! KRAM