torsdag, juli 02, 2009

Jag är i sjunde himlen!

Hon är så underbart fantastiskt fin vår lilla Adelia! Det är helt ofattbart hur bra vi har det just nu. Vi kan ibland inte annat än undra om vi verkligen har fått med oss rätt barn hem från BB... Inget bråk, inget gnäll (förutom en & annan tår ibland när vi byter blöja...). Hon äter, sover & gosar hela dagarna & nätterna. Jag är pigg & utvilad. Maken likaså. Hon sover bredvid mig på nätterna & väcker mig genom att börja snutta på mig, där hon kommer åt, när hon är hungrig. Sen ammar vi kanske en timme & sen somnar vi båda nöjt om & sover i runt 2-3 timmar tills hon är hungrig igen. I skrivande stund ligger hon på mitt bröst & sover i sin babybjörn. Obeskrivbar lycka!

Maken skämmer bort mig & lillan. På morgnarna får vi ligga kvar i sängen & gosa medan han åker till bageriet & köper nybakt bröd till frukost. På kvällarna lagar han middag åt oss. Däremellan byter han blöjor & gosar med sin flicka så att jag får lite tid över för mig själv. Tom katterna har accepterat henne & är mest bara nyfikna. Ja, allt har verkligen gått över förväntan.
.
Att jag dessutom är pigg & rörlig gör bara saken bättre. Har varit på flera promenader med lillan. Har varit hos föräldrarna & grillat. & varit i väg & handlat några ggr. Trodde det skulle vara betydligt tuffare än så här om jag ska vara ärlig.
.
Såriga bröstvårtor som gör sjukt ont, handbollsstora värkande bröst & en mutta som är ganska trasig & öm för tillfället är ett väldigt litet pris att betala för allt detta fantastiska.
.
Underbara, vackra, fina Adelia! Du är så innerligt älskad!
.

Jag hoppas verkligen att ni alla får uppleva detta mirakel!

Förlossningsberättelse kommer. Ska bara hinna smälta det lite först...

4 kommentarer:

Birsen sa...

Så söt! Grattis till er båda.

Theorese sa...

Åh vad mysigt det låter!! Man längtar ju bara ännu mer!!

Jenny sa...

Mina tårar rinner när jag läser. Vilken lycka! Jag längtar såååå tills vi har vårt lilla pyre hos oss.

Kramar!

Jenny sa...

GULLUNGEN!! :-) Kram från Jenny. :-)