onsdag, juni 16, 2010

Hemma igen!

& ja, jag är fortsatt gravid. :)

Först & främst - tack för alla fina kommentarer!! Blir verkligen jätteglad!

En snabb uppdatering: 35-gradig hetta med en tokammande 11-månaders baby (som dessutom vägrade bada) & nygravid fru kanske inte var det bästa beslutet (men vi visste ju förstås inte det när vi bokade). Vi har trots allt haft det bra. Hyrt bil & åkt runt & tittat. & tillbringat lata dagar vid poolen (vi turades om att vara inne med skruttan som bara orkade ett par timmar i hettan per dag). Några kortare besök på stranden också (där det förtärdes sand & slickades på stenar, så poolen var ändå enklare...).

Självklart pajade min mage helt & jag klarade hemresan enbart med hjälp av koltabletter. Har pratat med min barnmorska idag. & slutat med koltabletter, för det är tydligen inte alls bra när man är gravid. Men trasig, ja det är magen fortsatt så här dricks det blåbärssoppa för fulla muggar.

Inskrivning på MVC den 6 juli. Om allt går som det ska. Känner mig gravid. & har faktiskt inte oroat mig nämnvärt. Ännu. Ja, just det, sluta amma har vi också fått order om. Det orkar jag inte ens tänka på.

Vi tar en dag i taget.

Stor kram till er alla där ute! Avslutar med en hälsning från en tuff poolbrutta! :)

Inga kommentarer: