måndag, september 21, 2009

Dagarna med Adelia...

Dagarna med Adelia bara rinner iväg. & jag försöker verkligen att njuta så mycket jag bara kan! Hon är verkligen världens goaste & gladaste unge & det är helt underbart att få följa hennes framsteg. Tyvärr har hon sedan cirka 5 veckors ålder (hon är 12 veckor nu) lidit av magknip som kommer & går. Vissa dagar har hon ont nästan hela dagen, andra dagar knappt alls. Men när magen börjar krampa är det bara mamma som gäller. & mamma måste dansa med henne på axeln. Oavsett var vi befinner oss. Alltid till samma skiva. Absolute 90's. Ni vet, Dr Alban, Haddaway, 2 unlimited, Vanilla Ice, Rob'N'Raz. Ja, såna underbara klassiker (hoppas ni förstår ironin). Men de har tydligen bra takt. & hon älskar dem. Så de finns numera tillgängliga i min mobil så att jag kan spela dem precis överallt. Hon tystnar direkt när vi dansar. & börja skrika igen så fort jag lägger ner henne. Jag har köpt en stegräknare. Vissa dagar dansar vi oss upp i 20 000 steg. Inte konstigt att man inte får något gjort... Men, det gör ingenting alls. Har ju massa IVF- & graviditetskilon som måste bort (typ 10-15) så jag dansar vidare med Adelia på axeln. & på nätterna sover Adelia utan magknip. 12-13 timmar. & oftast en 7-8 timmar i sträck (utan att amma) & sen somnar hon om direkt. Behöver inte ens byta blöja på natten. Hon gör nämligen inte ifrån sig då, konstigt nog. Så jag är pigg & utvilad. Men det innebär förstås att hon inte sover så mkt på dagarna....

Jag försöker annars hinna med att umgås med grannen & hennes bebis. & träffa föräldragruppen. & promenera. & shoppa (inte för att jag egentligen behöver - fick ärva över 450 plagg, dvs 4 fulla svarta sopsäckar tom stl 98, till Adelia, så med allt det jag själv köpt & fått så har jag nog egentligen kläder till en sådär 10 bebisar, minst...). & så försöker jag ju tvätta & städa & laga mat ibland. & läsa alla era bloggar så ofta jag kan. Så det är lite tajt om tid måste jag erkänna... Men det blir nog bättre så fort lillans magknip släpper helt, vilket vi hoppas blir vilken dag som helst.

Nej nu ska det ammas & duschas & ätas innan vi ska iväg på bebiskonsert i kyrkan. :) Livet är verkligen underbart!

Kram till er alla!

2 kommentarer:

Sara sa...

Åhh vad glad jag blir för din skull. Även om magknipen kanske kunde skippas..

Hoppas ni får en bra dag på konserten!
Kramar Sara

MochM sa...

Vad jobbigt med magknip, men skönt att du ser positivt på dansandet till nittiotalsklassiker. Hon får ju jobba lite på musiksmaken, lillfröken, haha!
Jag försöker tänks likadant när vi svänger omkring här på dagarna. Bort med kilona. Själv har jag 13 kvar. 4 IVF-kilon och 9 graviditetskilon. Jag hoppas vara mig själv till jul, så jag kan äta på mig ett par julmatskilon, så är det väl bara att börja om igen! :o)