tisdag, juni 26, 2012

Flickans hjärtfel bedömes livshotande...

Ja. Idag kom intyget från Idalies doktor: "Läkarutlåtande - tillfällig förädrapenning för ett allvarligt sjukt barn.". Tydligen har både jag och maken rätt till tillfällig föräldrapenning. Det blev plötsligt väldigt påtagligt att det här är på allvar. Inte för att jag inte trodde att det var allvarligt. Men att få det på papper. "Livshotande." De orden gör ont att läsa. "Stor VSD som föranlett tidigt utvecklad hjärtsvikt som ej svarat på behandling med farmaka. Uppfödningssvårigheter." - Min älskade lilla unge! Inte går hon upp i vikt heller. Trots att jag kämpar som en galning. Hennes kropp bränner mer än vad som är möjligt att få i henne. Och doktorn pratar om att lägga in henne. Imorgon fyller vår stora tjej tre år! Imorgon ska jag ingenstans!

Igår bestämde sig vår tvättmaskin för att lägga av. Bara sådär. Här var det livat!

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

Grattis till storasyster!
Snacka om att slitas mellan glädje och oroligheter! Vad påtagligt det blir med ordet livshotande. Hoppas hoppas det blir ordning på lillfröken omedelbart bums